کد خبر : 307405
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
-

بیشتر پلتفرم‌های خارجی آمریکایی هستند

بیشتر پلتفرم‌های خارجی آمریکایی هستند

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه بیشتر پلتفرم های خارجی آمریکایی هستند گفت: باید نیازهای آموزشی و رسانه‌ای را در پلتفرم های داخلی تأمین کنیم.

به گزارش عصرقائم، ابوالحسن فیروزآبادی در جلسه شورای اداری مازندران با بیان اینکه توسعه فضای مجازی از ضروریات زندگی جامعه تلقی می‌شود، اظهار کرد: کشورهایی که توسعه فضای مجازی را مدنظر قرار ندهند از کاروان توسعه جوامع بشری جا خواهند ماند.

وی با بیان اینکه فرصت ها تهدیدات فضای مجازی باید توجه ویژه داشته باشیم، نقش دولت را در توسعه فضای مجازی برجسته دانست و کاهش تهدیدها را از ضروریات عنوان کرد.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور بیان اینکه فضای مجازی فضای اجتماعی است و سبب فعال شدن جوامع می‌شود، گفت: این فضا می توان همه کاربران را به فعالان اقتصادی و فرهنگی تبدیل کرد.

وی رسانه های اجتماعی و نهادهای مردمی را در فضای اجتماعی مهم دانست و افزود: باید نوع نگرش را در دولت مطابق با مقتضیات اصلاح کرد و اگر دولت این فرض را بگیرد که فضای مجازی برای مردم فرصت ساز است، وظیفه کمک به ظهور مردم در این فضا را دارد.

فیروزآبادی تاکید کرد: پلتفورم‌های خارجی در کمین هستند تا مردم را به عنوان کاربران خود فعال کنند و دولت باید به این مسئله توجه کند.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز فضای مجازی افزود: توصیه می‌کنیم تا جایی که ممکن است پلتفورم‌ها و اپلیکیشن‌ها در داخل کشور ایجاد شود تا نیاز شهروندان در بخش بیمه و پول روی پلتفرم‌های خارجی تامین نشود.

فیروزآبادی تصریح کرد: از آنجایی که بیشتر پلتفورم ها آمریکایی هستند باید نیازهای آموزشی و رسانه‌ای را در پلتفورم‌های داخلی تامین کرد و دولت‌ها به عنوان سکوی خدمت‌گزاری بهترین نقش را در تحقق این موضوع دارند.

وی به فعالیت ۲میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر در فضای اینستاگرام اشاره کرد و گفت: این درحالیست که واحدهای صنفی کشور کمتر از آن است.اگر در این فضا پلتفورمی داشته باشیم که هدایت‌ها و حمایت‌های اقتصادی کند بازار اقتصادی سالم‌تری خواهیم داشت.

رئیس مرکز فضای مجازی کشور گفت: نرم افزارهای کاربردی مورد نیاز در هرکشوری باید بومی سازی شود؛ اگر در ساختار دولتی اصلاحات را انجام ندهیم به مصرف کننده نرم افزار و سخت افزار و پیروی از سبک زندگی غربی تبدیل می‌شویم.

وی به ایجاد اشتغال در این فضا اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال در حوزه سرمایه‌بری بسیار پایین لازم دارد بنابراین باید توسعه اقتصادی را به فضایی اولویت دهیم که سرمایه‌بری کمتری دارد.

دبیر شورای عالی مجازی خواستار مهار و کنترل فضای مسموم مجازی شد و گفت: فضای مجازی جوان پسند است و به دانش دانشگاهی نیاز داریم و این مسائل در کشور وجود دارد و باید از آن بهره گرفت.

فیروزآبادی یادآور شد: از این رو توصیه می‌کنیم تاجایی که ممکن است پلتفرم ها و اپلیکیشن‌ها در داخل کشور ایجاد شود تا نیازهای شهروندان در بخش بیمه و پولی روی پلتفرم های خارجی تأمین نشود.

وی بازگشت سرمایه در فضای مجازی زیر یک سال اعلام کرد و گفت: اگر پلتفورمی داشته باشیم که هدایت‌ها و حمایت‌های اقتصادی کند بازار اقتصادی سالم‌تری خواهیم داشت.

بیشتر پلتفرم‌های خارجی آمریکایی هستند/نرم افزارهای کاربردی باید بومی‌سازی شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =