کد خبر : 307213
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
-

دستگاه میوه خشک کن؛ کاربردها و ویژگی‌ها

دستگاه میوه خشک کن؛ کاربردها و ویژگی‌ها

مدل های مختلف دستگاه میوه خشک کن را می توان به عنوان یکی از ماشین آلات مهم و پرکاربرد در صنایع غذایی بشمار آورد. تولید میوه خشک که یکی از مشاغل پرسود در جهان شناخته می شود در تناژ های بالا، با استفاده از دستگاه خشک کن میوه صنعتی انجام پذیر است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از آراد ماشین، کیفیت میوه خشک تولید شده بطوری که رنگ و طعم آن حفظ شود و همچنین زمان خشک شدن آن از چالش‌هایی است که سازندگان دستگاه خشک‌کن و تولیدکنندگان میوه‌خشک با آن روبرو هستند.

انواع دستگاه خشک کن میوه برای تولید چیپس میوه

دستگاه خشک‌کن میوه و سبزی آرادماشین، انواع میوه، سبزی، گیاهان دارویی، گوشت، موادغذایی، شیمیایی، دارویی و … را نیز خشک می‌کند و راهی آسان برای رهایی از یک پروسه قدیمی است که برای نگهداری از محصولات استفاده می‌شد. روش خشک‌کردن محصولات، باعث می‌شود که بتوان آن‌ها را برای مدت طولانی استفاده کرد. دستگاه میوه خشک کن در مدل‌های مختلف ساخته می‌شود و برای تولید میوه‌خشک در مدل‌های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی طرحی و ساخته می‌شود. تعیین قیمت میوه‌خشک کن به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

انواع دستگاه خشک‌کن میوه برای تولید چیپس میوه

دستگاه میوه خشک کن به دلیل مزیت‌ها و کاربرد فراوان آن، در انواع مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی طراحی و تولید شده است و شرایط را برای تمامی افرادی که قصد راه‌اندازی کسب و کار تولید میوه خشک را دارند، هموار کرده است.

دستگاه خشک کن کابینی، دستگاه خشک کن تونلی از نمونه میوه خشک کن‌هایی هستند که در ظرفیت‌های مختلف برای حجم‌های کم و متوسط و بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکته‌ای که باید در خصوص خرید و انتخاب دستگاه میوه خشک کن رعایت کرد، توجه به نوع نیاز و ظرفیت ورودی و خروجی است و همچنین بودجه و سرمایه‌ای که برای خرید در نظر گرفته شده است.

دستگاه میوه خشک کن کابینی

یکی از متداول‌ترین دستگاه خشک کن میوه، دستگاه‌های کابینتی یا کابینی است که در ظرفیت‌ها و تناژهای مختلف ورودی و خروجی طراحی و ساخته شده‌اند.

دستگاه‌های خشک کن تک کابین، دو کابین و سه کابین جزو پرفروش‌ترین دستگاه‌های خشک کن صنعتی آراد ماشین (aradmachinery.com) محسوب می‌شوند. که از ۷۰ الی ۷۰۰ کیلوگرم ظرفیت ورودی آن‌ها می‌باشد.

دستگاه میوه خشک کن صنعتی

دستگاه خشک کن تونلی

دستگاه‌های خشک کن میوه تونلی نوع دیگری از دستگاه‌های خشک کن صنعتی هستند که علاوه بر میوه، برای خشک کردن سبزیجات، پیاز، سیب‌زمینی و محصولات متنوع و مختلف دیگر استفاده می‌شوند. تناژ ورودی این دستگاه بالا است.

یکنواختی و یکدستی محصولات، بی‌وقفه بودن تولید، تناژ بالای تولید و… از ویژگی‌ها و قابلیت‌های این مدل دستگاه میوه خشک کن می‌باشد.

دستگاه خشک کن میوه نیمه صنعتی

دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی برای خشک کردن میوه و تولید چیپس میوه  در مقیاس نیمه صنعتی به کار می‌رود که با تولید و فرآوری میوه، محصول را با کیفیت بالایی خشک می‌کند.

عملکرد این دستگاه به این صورت است که پس از قرارگیری محصول برش خورده درون محفظه مخصوص، حرارت مناسب و دلخواه کاربرد اعمال می‌شود و میوه‌ها پس از خشک‌شدن از دستگاه خارج می‌شوند و برای عرضه به بازار آماده مصرف می‌گردند.

دستگاه میوه خشک کن صنعتی

برای تولید انواع میوه‌ها در ظرفیت‌های صنعتی، بهترین گزینه دستگاه خشک کن میوه صنعتی است که در ظرفیت‌های مختلف و تناژهای بالا، محصولات مختلف را خشک و تولید می‌کند.

زمان خشک‌شدن میوه‌ها در دستگاه‌های خشک کن صنعتی براساس پارامترهای مختلف انجام می‌گیرد که رطوبت اولیه محصول، رطوبت نهایی محصول، رطوبت و دمای محیط، دمای محفظه خشک کن از جمله این موارد است.

کاربردهای دستگاه خشک کن در صنایع مختلف

از دستگاه‌های خشک کن علاوه بر صنایع غذایی در صنایع مختلف دارویی، شیمیایی، پزشکی، معدنی و… نیز استفاده می‌شود.

تولید میوه خشک نیز به  روش‌های مختلف چیپس میوه، میوه خشک حبه ای، میوه خشک شکری و گوگردی توسط خشک کن های کابینی و یا کانتینویس(تونلی) خشک می شوند.

لیست قیمت دستگاه میوه خشک کن

قیمت دستگاه خشک کن میوه به عوامل متعددی نظیر نوع دستگاه، ظرفیت دستگاه، مصرف سوخت، گارانتی و خدمات پس از فروش، جنس و کیفیت قطعات دستگاه، عملکرد و کارایی دستگاه بستگی دارد.

بنابراین قبل از خرید باید به تمامی این فاکتورها توجه کرد و مطابق با نیاز و ظرفیت مورد نیاز در خشک کردن میوه، دستگاه مناسبی را تهیه و خریداری نمود. با مراجعه به لینک زیر کلیه مشخصات، عکس و فیلم کارکرد دستگاه میوه خشک کن قابل مشاهده است:

https://aradmachinery.com/محصولات-آراد-ماشین/دستگاه-خشک-کن-میوه-و-سبزی/

سخن آخر

دستگاه خشک کن میوه به عنوان یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنایع غذایی محسوب می شود که به دلیل تنوع در انواع و ظرفیت‌های مختلف، قابلیت استفاده در منازل، کارگاه‌ها، تولیدی‌ها و کارخانه‌ها را دارد و قیمت دستگاه میوه خشک کن براساس ظرفیت و تناژ ورودی متفاوت می‌باشد و انتخاب دستگاه باید متناسب با نیاز و کسب و کار شما باشد.

دستگاه میوه خشک کن؛ کاربردها و ویژگی‌ها

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 1 =