کد خبر : 307226
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
-

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به دفاتر ۷ موسسه فلسطینی در کرانه باختری

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به دفاتر ۷ موسسه فلسطینی در کرانه باختری

گروهی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) به دفاتر هفت موسسه غیردولتی فلسطینی در کرانه باختری یورش برده، تجهیزات آنها را تخریب و برخی اسنادشان را مصادره کردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی، گروهی از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) به دفاتر هفت موسسه غیردولتی فلسطینی در شهرهای رام‌الله و البیره یورش برده، اسناد و وسایل داخل آنها را مصادره کرده و حکم جدیدی برای تعطیلی آن صادر کرد.

مسؤولان رژیم صهیونیستی سال گذشته در حکمی شش مورد از این هفت موسسه را “تروریستی” خوانده و دستور تعطیلی دفاتر آنها را صادر کرده بودند.

هفت موسسه‌ای که هدف هجوم نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند، شامل “الضمیر” حامی حقوق اسرا و حقوق بشر، “بنیاد الحق”، “پژوهشکده بیسان”، “اتحادیه کمیته‌های زنان فلسطین”، “اتحادیه کمیته‌های کار کشاورزی”، “موسسه دفاع از کودکان بین‌المللی – فلسطین” و “بنیاد کمیته‌های بهداشتی فلسطین” هستند.

طبق گزارش آناتولی، نام بنیاد کمیته‌های بهداشتی فلسطین در لیست سال گذشته رژیم صهیونیستی ذکر نشده بود.

به گفته شاهدان عینی، سربازان اسرائیلی به دفتر این هفت موسسه یورش برده و پرونده‌ها و اسناد و نیز رایانه‌ها را با خود برده و وسایل داخل این دفاتر را تخریب کردند.

به گفته این منابع، در یورش به این هفت موسسه، درگیری‌هایی میان ده‌ها فلسطینی و سربازان اسرائیلی که گلوله‌های جنگی و فلزی با روکش پلاستیکی و نیز گاز اشک‌آور شلیک می‌کردند، شکل گرفتند.

جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، کارمندانش با سربازان اسرائیلی درگیر شدند و در این درگیری‌ها ۳۴ فلسطینی زخمی شدند که یکی از آنها در اثر اصابت گلوله جنگی و ۳۳ تن دیگر در اثر استنشاق گاز اشک‌آور آسیب دیدند.

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ۱۹ اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی دستور تعطیلی شش موسسه (که امروز به آنها حمله شده به جز بنیاد کمیته‌های بهداشتی فلسطین) را به ادعای تروریستی بودن و وابستگی به جبهه مردمی آزادسازی فلسطین صادر کرده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی سال گذشته میلادی نیز به دفاتر شش موسسه یاد شده یورش برده و تعدادی از نیروهای آنها را بازداشت کرده و آنها را تعطیل کرده بود.

به دنبال آن، برخی کشورهای اروپایی از جمله بلژیک، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، اسپانیا و سوئد همکاری خود را با این شش موسسه متوقف کردند.

اما این کشورها در تاریخ ۱۱ ژوئیه سال جاری میلادی از تصمیم خود بازگشته و در بیانیه‌ای اعلام کردند که به همکاری‌های خود با این نهادها ادامه می‌دهند زیرا دلایل کافی برای ادعای اسرائیل وجود ندارد.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به دفاتر ۷ موسسه فلسطینی در کرانه باختری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + 4 =