کد خبر : 307066
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
-

نیاز مالی ۴ هزار میلیاردی برای احداث ۴ میلیون مسکن

نیاز مالی ۴ هزار میلیاردی برای احداث ۴ میلیون مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی از نیاز مالی ۴ هزار هزار میلیارد تومان برای احداث ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال خبر داد.

به گزارش عصرقائم، محمود محمودزاده در آئین‌ افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اعلام کرد:‌برای تحقق نهضت ملی مسکن و ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال نیاز به تأمین مالی ۴ هزار هزار میلیارد تومان است که البته این به غیر از هزینه تأمین زمین و خدمات و مصالح آن است.

وی گفت:‌ از این رقم ۲ هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی برای تأمین مصالح ساختمانی مورد نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی ۱۱۰ متری حدود ۲٫۲ نفر اشتغال ایجاد می‌شود که در ساخت ۴ میلیون مسکن پیش‌بینی می‌شود ۸٫۵ میلیون فرصت شغلی ایجاد و یا پایدار شود. بنابراین نهضت ملی مسکن تنها ساخت مسکن نیست و آثار اقتصادی از جمله ایجاد اشتغال هم دارد.

به گفته محمودزاده، در نهضت ملی مسکن ۳٫۵ میلیون نفر متقاضی هستند تا کنون ۲۵ تفاهم‌نامه مختلف با دستگاه‌های مختلف ایجاد شده است.

وی گفت:‌نهضت ملی تنها ساخت مسکن نیست بلکه مصالح هم باید فراهم شود و در وزارت راه آمادگی برای تأمین زنجیره تولید مصالح ایجاد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در پروژه‌های نهضت ملی مسکن از خدمات بیمه کیفیت ساختمان به مدت ۳ تا ۱۰ سال برخوردار خواهند شد که اجزای اصلی ساختمان تحت پوشش این بیمه کیفیت قرار می‌گیرد.

در این مراسم همچنین مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: بخش تعاون سهم مهمی در نهضت ملی مسکن بر عهده دارد بگونه‌ای که از ۲ میلیون مسکنی که در ۶ سال گذشته در کشور ایجاد شده است یک میلیون و ۹۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن گروهی و تعاونی احداث شده و ۸۴۰ هزار واحد مسکونی هم به وسیله تعاونی‌های مسکن احداث شده است و الگوی تعاون اینگونه است که مردم به صورت مشترک و جمعی به منزل می‌رسند.

معاون وزیر تعاون همچنین گفت:‌اتاق تعاون ایران امسال جزء هیأت مدیره مجمع جهانی تعاون قرار گرفته است و ما می‌توانیم تجربه کشور را در ساخت مسکن مهر با کشورهای دیگر به اشتراک بگذاریم.

نیاز مالی 4 هزار میلیاردی برای احداث 4 میلیون مسکن
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =