کد خبر : 306906
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
-

هنیه: قطر متعهد به بازسازی خانه‌های تخریب شده در حمله اسرائیل به غزه شده است

هنیه: قطر متعهد به بازسازی خانه‌های تخریب شده در حمله اسرائیل به غزه شده است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که قطر متعهد به بازسازی خانه‌های تخریب شده در نتیجه حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه شده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر موافقت خود را با بازسازی خانه‌های تخریب شده در جریان حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه به رهبر جنبش حماس اطلاع داده است.

در این بیانیه همچنین آمده است، هنیه از امیر قطر و همچنین دولت و ملت این کشور به خاطر موضع خود در حمایت از فلسطین و بازسازی نوار غزه از طریق کمیته بازسازی به ریاست “محمد العمادی” تقدیر و تشکر کرد.

پیشتر ناجی سرحان، معاون وزارت کار فلسطین در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرده بود: حمله اسرائیل خسارت‌هایی را به بخش مسکن وارد آورده و موجب ویرانی کامل ۱۸ واحد مسکونی شد.

علاوه بر خانه‌هایی که در حملات هوایی اسرائیل به صورت کامل تخریب شدند، صدها واحد مسکونی دیگر خسارت‌های گسترده تا جزئی دیدند.

سرحان همچنین اظهار کرد: عملیات بازسازی در غزه با چالش‌هایی مواجه است و طرف‌های حمایت‌کننده تنها قطر و مصر هستند و ما از عربستان و کویت که در بازسازی ویرانی‌های جنگ سال ۲۰۱۴ مشارکت داشتند، می‌خواهیم به تلاش‌های خود ادامه داده و از بازسازی‌های جدید حمایت کنند.

طبق آمارها، بازسازی‌هایی که آژانس امدادرسانی و کاریابی پناهجویان فلسطینی (آنروا) مسؤولیت اجرای آنها را برعهده گرفت و ویژه آوارگانی است که خانه‌هایشان در جنگ اخیر ویران شد، برای ۷۰ درصد از مجموعه خانه‌های تخریب شده اجرا شد اما ۳۰ درصد دیگر از آوارگان غرامت دریافت نکردند و مقامات اسرائیلی به دخالت و کارشکنی در بازسازی‌های غزه متهم شدند.

اخیرا رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه غزه انجام داد. گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز حملات موشکی را به مناطق اراضی اشغالی انجام داد.

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه این حمله اسرائیل ۴۹ تن شهید شدند که از میان آنها ۱۷ تن کودک بودند و ۳۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

هنیه: قطر متعهد به بازسازی خانه‌های تخریب شده در حمله اسرائیل به غزه شده است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − سه =