کد خبر : 306847
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۱۵
-

شرکت بازرگانی چیست؟ و چگونه باید یک شرکت بازرگانی راه‌اندازی کنیم؟

شرکت بازرگانی چیست؟ و چگونه باید یک شرکت بازرگانی راه‌اندازی کنیم؟

خرید و فروش کالاهای مختلف در میان مردم از دیرباز تا کنون به‌عنوان یک کسب‌وکار شناخته شده و همچنان به قوت خود استوار است. افراد زیادی از این راه به سوددهی رسیده‌اند. درمقابل، تعداد زیادی نیز ضرر و ‌زیان بسیاری را متحمل شدند. با رایج‌شدن بیزنس خرید و فروش و گسترش آن در میان مردم، یک‌سری از افراد برای جلوگیری از هرج‌ومرج و نظم بخشیدن به روند کار، به فکر ثبت شرکت بازرگانی افتادند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از نخستین ثبت، در واقع شرکت‌های بازرگانی (تجاری) همانند یک مادر قانون‌مدار عمل کرده که بر سر تمام خرید و فروش‌ها، اعم از خارجی، ایرانی، وارداتی و صادراتی به‌طور کامل نظارت داشته و از بیراهه‌رفتن آن‌ها ممانعت می‌کنند. البته تأسیس شرکت بازرگانی کار چندان راحتی نیست و برای راه‌اندازی آن در چهارچوب قانون، باید مدارک لازم توسط متقاضی به ارگان‌های مربوطه ارائه داده شود.

ثبت شرکت بازرگانی

بررسی اقدامات لازم برای تأسیس شرکت‌های بازرگانی

برای شروع و راه‌اندازی هر کسب‌وکاری یک‌سری اقدامات باید صورت بگیرد که ثبت شرکت بازرگانی نیز از این مسئله مستثنی نبوده و تأسیس آن به طی‌کردن مراحل قانونی متعددی نیاز دارد. با پیدایش شرکت‌های بازرگانی، در بیزینس خرید و فروش تحولی شگرف به‌وجود آمد و افراد زیادی در این زمینه سرمایه‌گذاری کردند. البته در نظر داشته باشید که تأسیس‌ شرکت‌های بازرگانی زمان‌بر بوده و مدیریت آن‌ها، مهارت، سرمایه، قدرت و صبر زیادی می‌طلبد. در این قسمت به بررسی مراحل تأسیس شرکت‌های بازرگانی به‌ صورت مجزا می‌پردازیم.

مشخص‌کردن حیطه فعالیتی شرکت از همان ابتدا کار

مهم‌ترین و اساسی‌ترین اِلمان که باید پیش از تأسیس مؤسسه‌ها و شرکت‌های مختلف آن را در نظر بگیرید، مشخص کردن هدف تأسیس شرکت است. در واقع، شما باید در ابتدا برای خود شفاف‌سازی کنید که به چه منظور قصد دارید شرکت بازرگانی تأسیس کنید؟ بعد از اینکه هدف از راه‌اندازی  شرکت به‌طور کامل مشخص شد، می‌توانید در مسیر احداث شرکت گام‌های بعدی را بردارید.

تعیین شرکا و اعضای هیئت مدیره

راه‌اندازی و مدیریت شرکت‌های بازرگانی به‌دست یک نفر، عملاً امری ناممکن بوده و با مشکل بسیار بزرگی مواجه می‌شود. در نتیجه، سرمایه‌گذار باید بعد از تعیین هدف، تعداد شرکا و کسانی‌که قصد همکاری با آن‌ها را دارد، مشخص کند. سرمایه‌گذار نباید به‌صورت احساسی در زمینه انتخاب شرکا و اعضای هیئت‌مدیره عمل کرده و اقوام خود را انتخاب کند؛ چون این بیزنس به هیچ‌عنوان شوخی‌بردار نبوده و به حضور افراد ماهر، متعهد و کاربلد نیاز دارد.

انتصاب میزان سهم هریک از سهام‌داران

پس از ‌اینکه اعضا و شرکای شرکت به‌ صورت کامل انتخاب شدند، در مرحله بعد نوبت به تعیین سهم هر یک از سهام‌داران می‌رسد که این اقدام در حیطه کاری مدیریت قرار داشته و باید به‌طور اصولی و کاملا هوشمندانه صورت بگیرد. در واقع، این حق‌ مسلم سهام‌داران است که در همان ابتدای کار، از میزان سود سهام خود آگاه شوند. این اقدام نه‌تنها خیال اعضا شرکت را راحت کرده، بلکه از ایجاد نابسامانی و هرج‌ومرج نیز جلوگیری می‌کند. رئیس شرکت در همان ابتدا مؤظف است که تمام نکات را به اعضای شرکت ارائه داده و با در نظر گرفتن ضرب‌المثل جنگ اول به از صلح آخر، شرکت خود را به مراتب بالا برساند.

گزینش نام مناسب برای ثبت شرکت بازرگانی

پس از عملی‌شدن اقدامات فوق، انتخاب نام مناسب برای شرکت از اهمیت بسزایی از جمله مدارک ثبت شرکت بازرگانی است و باید با حساسیت زیاد انجام شود. انتخاب نام برای شرکت فقط حق سرمایه‌گذار نیست؛ بلکه تمامی اعضا می‌توانند در زمینه انتخاب نام نظر داده و با یکدیگر مشورت کنند. توجه داشته باشید اسمی که برای شرکت بازرگانی انتخاب می‌شود، باید دارای معنا و مفهوم درستی بوده و با حیطه فعالیتی شرکت هم‌خوانی داشته باشد. گاهی اوقات تأیید نام شرکت از سوی شرکت ثبت ممکن است ۲ روز طول بکشد.

ثبت‌کردن نام و اطلاعات شرکت در سامانه مربوطه

در مرحله پایانی باید نام و تمامی اطلاعات مربوط به شرکت در سیستم ثبت شود. وجود اطلاعات شرکت بازرگانی در سامانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و به‌نوعی هویت و اعتبار آن شرکت را مشخص می‌کند. پس از بارگذاری اطلاعات شرکت در سیستم، حدوداً ۷ تا ۱۰ روز کاری طول می‌کشد تا شرکت از طرف سامانه به‌صورت رسمی ثبت شود. اگر قصد دارید که به‌طور دقیق و در مدت‌زمان کوتاه شرکت خود را در سامانه ثبت کنید، بهترین انتخاب برای شما “نخستین ثبت” است. بعد از ثبت اطلاعات در این سامانه، جهت دریافت کارت بازرگانی اینجا کلیک کنید.

دریافت کارت بازرگانی

ارائه ۲ روش برای ثبت شرکت بازرگانی

برای اینکه بتوانید به‌صورت کاملا قانونی شرکت بازرگانی خود را ثبت کنید، ۲ روش وجود دارد که با در نظر گرفتن شرایط خود می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

روش مستقیم

در این روش متقاضی باید با در اختیار داشتن مدارک لازم به اداره ثبت مراجعه کرده و روند کار را به‌خوبی پیگیری کند. انتخاب این روش برای کسانی‌ که محدودیت زمانی دارند و شاغل هستند، پیشنهاد نمی‌شود.

روش غیرمستقیم

در روش غیرمستقیم این امکان به متقاضی داده می‌شود که با دادن وکالت به نماینده رسمی شرکت، بررسی و پیگیری‌های لازم را به‌دست او بسپارد. برای اینکه در هنگام ثبت اطلاعات در سامانه ثبت شرکت به مشکل برنخورید، پیشنهاد ما به شما، انتخاب موسسه نخستین ثبت است‌. این موسسه با نشانی اینترنتی https://nokhostinsabt.com با بهترین عملکرد و ارائه خدمات برتر، شما را به نتیجه مطلوب می‌رساند.

شرکت بازرگانی چیست؟ و چگونه باید یک شرکت بازرگانی راه‌اندازی کنیم؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + چهارده =