کد خبر : 306859
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۴۵
-

رشتخوار خراسان‌رضوی با ۵ زمینلرزه لرزید

رشتخوار خراسان‌رضوی با ۵ زمینلرزه لرزید

در هفته گذشته رشتخوار استان خراسان رضوی با پنج زلزله لرزید، ضمن آنکه دهلران استان ایلام نیز زلزله‌ای به بزرگای ۴ را تجربه کرد.

به گزارش عصرقائم، در هفته گذشته رشتخوار استان خراسان رضوی بعد از یک زلزله به بزرگای ۴.۸، زلزله‌هایی به بزرگای ۴.۱، ۳، ۲.۹ و ۲.۵ را تجربه کرد. همچنین در استان کرمان زمینلرزه‌های ۳.۹ در هجدک، ۳.۷ در کشیت و دو زلزله ۳.۱ و ۳.۶ در راور این استان رخ داد.

در استان بوشهر نیز زلزله‌هایی با بزرگای ۳.۴ و ۳.۹ در بندر گناوه و در هرمزگان زلزله‌های ۳.۵ در فین و ۳.۱ در جایزان به ثبت رسید. جزئیات زمینلرزه‌های این منطقه به این شرح است:

شنبه ۱۵ مرداد

در زرند استان کرمان زلزله ۲.۶، در جناح استان هرمزگان زلزله ۲.۹، در کنگ استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹ و در قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹ رخ داد.

بندر گناوه استان بوشهر با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۲۸ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۷ کیلومتری بندر گناوه، ۲۱ کیلومتری بندر ریگ و ۳۳ کیلومتری امام حسن این استان بوده است. زلزله ۳.۹ در عمق ۱۱ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۱ کیلومتری به ثبت رسید و کانون این زمینلرزه در ۱۴ کیلومتری هجدک، ۳۱ کیلومتری چترود و ۳۶ کیلومتری خانوک این استان گزارش شد.

یکشنبه ۱۶ مرداد

رباط پشت بادام استان یزد با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۹۷ کیلومتری رباط پشت بادام استان یزد و ۹۸ کیلومتری نایبند و ۱۰۰ کیلومتری طبس استان خراسان جنوبی گزارش شد.

دهلران استان ایلام زلزله‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون رومرکز آن در ۷ کیلومتری دهلران، ۲۷ کیلومتری موسیان و ۲۹ کیلومتری آبدانان این استان بوده است. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای این منطقه بوده است.

در روداب استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹، در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷ و در عشق آباد استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

دوشنبه ۱۷ مرداد

چمستان استان مازندان زلزله ۲.۵، صیدون استان خوزستان زلزله ۲.۸، فیروزان استان همدان زلزله ۲.۶ و نوده خاندوز استان گلستان زلزله ۲.۹ را تجربه کردند.

در رشتخوار استان خراسان رضوی بعد از زلزله‌ای به بزرگای ۴.۸ زمینلرزه دیگری با بزرگای ۴.۱ در عمق ۹ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در۱۵ کیلومتری رشتخوار، ۳۳ کیلومتری دولت آباد و ۴۰ کیلومتری سلامی این استان گزارش شد. زلزله ۲.۶ از دیگر رخدادهای این منطقه بوده است.

سه‌شنبه ۱۸ مرداد

در قیر استان فارس زلزله ۲.۹ و در موسیان استان ایلام زلزله ۲.۶ رخ داد.

سالند استان خوزستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۹ کیلومتری سالند، ۳۳ کیلومتری گتوند و ۳۷ کیلومتری دزفول این استان گزارش شد.

چهارشنبه ۱۹ مرداد

در قیر استان فارس زلزله ۲.۹، در راور استان کرمان زلزله ۲.۵ و در سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۸ رخ داد.

در فین استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۳۴ کیلومتری فین، ۳۶ کیلومتری قلعه قاضی و ۴۲ کیلومتری تخت این استان بوده است.

جایزان استان خوزستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۲۳ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۹ کیلومتری جایزان، ۲۵ کیلومتری مشراگه و ۲۵ کیلومتری امیدیه این استان گزارش شد.

پنج‌شنبه ۲۰ مرداد

در کشیت استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۶ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۰ کیلومتری کشیت، ۲۲ کیلومتری گلباف و ۳۹ کیلومتری اندوهجرد این استان بوده است.

در راور استان کرمان بعد از یک زلزله با بزرگای ۲.۶، زمینلرزه دیگری به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۴ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۶۱ کیلومتری راور و ۹۳ کیلومتری هجدک استان کرمان و ۹۵ کیلومتری نایبند استان خراسان جنوبی گزارش شد. زلزله ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در رشتخوار استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، در گلباف استان کرمان زلزله ۲.۵ و در خوسف استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

جمعه ۲۱ مرداد

در راور استان کرمان زلزله ۲.۵ رخ داد.

رشتخوار استان خراسان رضوی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۷ کیلومتری زمین لرزید.

رشتخوار خراسان‌رضوی با ۵ زمینلرزه لرزید/رخداد زلزله ۴ ریشتری در ایلام
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =