کد خبر : 307039
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
-

تمایل ایران و روسیه برای افزایش تبادلات علمی و دانشجویی

تمایل ایران و روسیه برای افزایش تبادلات علمی و دانشجویی

در نشست نماینده سازمان همکاری روسیه در ایران و هیئت همراه با مسؤولین سازمان امور دانشجویان کشور بر افزایش تبادلات علمی و دانشجویی میان دو کشور تاکید شد.

به گزارش عصرقائم، دکتر محمدجواد سلمان‌پور، معاونت بورس و امور دانشجویان خارج ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان در این نشست گفت: مایل‌هستیم تا دانشجویان کشور روسیه در دانشگاه‌های ایرانی به ادامه تحصیل بپردازند. به طور قطع، زبان علم یکی از زبان‌های مشترک برای نزدیکی دو کشور و توسعه همکاری‌ها است.

وی تصریح کرد: ما در سازمان امور دانشجویان تمایل به تبادل دانشجو میان دو کشور داریم و امیدوار هستیم این نشست به افزایش این تبادل میان دو کشور کمک‌ کند.

نماینده سازمان همکاری روسیه در ایران نیز در این نشست ضمن تشکر از سازمان امور دانشجویان، تصریح کرد: تعداد دانشجویان ایرانی بورسیه در روسیه ۳۰۰ نفر است؛ می‌توانیم این تعداد را افزایش دهیم.

وی با بیان این که هدف سازمان ما، انتخاب دانشجویان ایرانی برای بورسیه شدن در دانشگاه‌های روسیه و برگزاری رویدادها و المپیادها است، اظهار کرد: ما به همکاری با کشور ایران برای تبادل دانشجو مایل هستیم. همچنین ما تمایل داریم که زبان روسی در کشور ایران و زبان فارسی در روسیه تدریس شود.

دکتر جعفر رازقی، مدیرکل امور دانشجویان بین‌الملل ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان روس، به معرفی اداره کل دانشجویان ایرانی پرداخت و گفت: از حدود ۱۱۷ کشور در جمهوری اسلامی دانشجو وجود دارد.

وی با اشاره به روابط بسیار خوب میان روسیه و ایران، بر لزوم افزایش تبادلات علمی و دانشجویی میان دو کشور تاکید کرد.

دکتر رازقی از عدم آگاهی دانشجویان روس نسبت به فضای علمی دانشگاه‌های ایران سخن به میان آورد و افزود: معرفی دانشگاه‌های جمهوری اسلامی در روسیه در راستای افزایش تعداد دانشجویان روس در ایران ضروری و لازم است و از طرف مقابل درخواست کرد که در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

همچنین ضمن استقبال از افزایش دو جانبه تعداد دانشجویان، از مؤسسات جذب سخن به میان آورد که به صورت قانونی از کشورهای مختلف دانشجو جذب می‌کنند و از طرف روس برای ایجاد زمینه‌ها و فرصت‌های بیشتر فعالیت این مؤسسات در روسیه درخواست کرد.

رازقی خاطرنشان کرد: درحال حاضر عمده دانشجویان روس شاغل به تحصیل در ایران به صورت غیر بورسیه و عمدتا در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، زبان‌شناسی و غیره تحصیل می‌کنند و جمهوری اسلامی از افزایش رشته‌ها استقبال می‌کند.

در ادامه این مراسم همچنین دکتر محمد محمدی‌مسعودی، مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان با اشاره به بورس‌های کوتاه مدت دانشجویان دکتری «فرصت‌های تحقیقاتی» در خارج از کشور و پیشنهاد بورس مشترک با دانشگاه‌های روسیه را مطرح کرد.

وی با توجه به تجارب اداره کل بورس در امور بورس‌های دولت‌های خارجی خواهان همکاری جدی، دقیق و هدفمند بین سازمان همکاری روسیه و اداره کل بورس در موضوع بورسیه دولت روسیه به دانشجویان ایرانی شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، نشست نماینده سازمان همکاری روسیه در ایران و هیئت همراه با دکتر محمدجواد سلمان‌پور، معاونت بورس و امور دانشجویان خارج؛ دکتر محمد محمدی مسعودی، مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان و دکتر جعفر رازقی، مدیر کل امور دانشجویان بین‌الملل امروز، ۲۲ مرداد در محل سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

تمایل ایران و روسیه برای افزایش تبادلات علمی و دانشجویی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + 12 =