کد خبر : 307023
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
-

بزرگترین اصلاحات در کابینه مصر با تعیین ۱۳ وزیر جدید

بزرگترین اصلاحات در کابینه مصر با تعیین ۱۳ وزیر جدید

پارلمان مصر امروز(شنبه) با اصلاحات وزارتی پیشنهادی توسط رئیس جمهور این کشور موافقت کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پارلمان مصر در جلسه فوق العاده خود با اصلاحات وزارتی که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر آن را پیشنهاد داده بود موافقت کرد.

طبق این اصلاحات رضا حجازی به عنوان وزیر آموزش و پرورش و آموزش، هانی عاطف نبهان سویلم به عنوان وزیر منابع آبی، خالد عاطف عبدالغفار محمد که وزیر آموزش عالی بود به عنوان وزیر مسکن و بهداشت، محمد ایمن احمد عاشور به عنوان وزیر آموزش عالی، سها سمیر به عنوان وزیر مهاجرت، احمد عیسی طه عیسی ابوحسین به عنوان وزیر گردشگری، احمد سمیر صالح به عنوان وزیر تجارت و صنعت، محمد عباس حلمی هاشم به عنوان وزیر هواپیمایی مدنی، حسن محمد حسن شحاته به عنوان وزیر گروه‌های کارگری، نیفین یوسف محمد الکیلانی به عنوان وزیر فرهنگ، هشام عبدالغنی عبدالعزیز امنه به عنوان وزیر توسعه محلی، محمود مصطفی کمال عصمت به عنوان وزیر بخش فعالیت‌های دولتی و محمد صلاح الدین به عنوان وزیر تولیدات جنگی تعیین شدند.

این چهارمین و بزرگترین اصلاحات وزارتی از زمان تعیین مصطفی المدبولی به عنوان نخست وزیر مصر است.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در پستی در فیسبوک نوشت: از پارلمان خواستم امروز برای بررسی تغییر برخی پست‌های وزارتی تشکیل جلسه بدهد. این اقدام در راستای ارتقای عملکرد دولتی در برخی پرونده‌های مهم در سطح داخلی و خارجی است که در حمایت از منافع کشور و توانایی‌های آن نقش دارد. از تمام وزرایی که مأموریت‌هایشان را به پایان رساندند تشکر و برای کسانی که به جایشان تعیین شده‌اند آرزوی موفقیت می‌کنم.

بزرگترین اصلاحات در کابینه مصر با تعیین ۱۳ وزیر جدید

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =