کد خبر : 306791
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
-

وزارت خارجه آمریکا: متعهد به معاهده استارت جدید با روسیه هستیم

وزارت خارجه آمریکا: متعهد به معاهده استارت جدید با روسیه هستیم

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد که واشنگتن همچنان متعهد به اجرای پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای میان روسیه و آمریکا موسوم به معاهده “استارت جدید” است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری تاس، ودانت پاتل، معاون سخنگوی دفتر امور عمومی جهانی در وزارت خارجه آمریکا گفت: واشنگتن به اجرای پیمان استارت جدید متعهد است. و همانطور که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است، امروز شاید بیش از هر زمان دیگری از زمان جنگ سرد تا کنون، ما باید برای کاستن از خطر یک مسابقه تسلیحاتی یا تشدید تنش هسته ای تلاش کنیم. ما با این وجود گفتگوها بین طرفین در مورد اجرای معاهده را محرمانه نگه می داریم.

به گفته وی، واشنگتن انتظار دارد که بازرسی ها بر اساس این معاهده به زودی از سر گرفته شوند.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: من آنچه قبلاً گفته‌ام را مورد تاکید قرار می دهم اینکه ما به استفاده از حق خود برای اجرای بازرسی‌های در محل تحت معاهده استارت جدید ادامه می‌دهیم و همچنین برای سلامت و ایمنی پرسنل اجرا کننده و میزبانی کننده بازرسی‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم.

وی افزود: ما مشتاقانه منتظر ادامه اجرای این معاهده مهم با فدراسیون روسیه هستیم. این یک ابزار مهم ثبات در روابط دوجانبه است.

به گفته پاتل، واشنگتن و مسکو تحت معاهده استارت جدید به تبادل اطلاعات ادامه می دهند.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد:آمریکا و روسیه فعالیت‌های بازرسی را به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ از بهار ۲۰۲۰ متوقف کرده بودند. دو طرف به ارائه داده در اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌ها مطابق با معاهده ادامه داده اند.

وزارت خارجه آمریکا: متعهد به معاهده استارت جدید با روسیه هستیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + دو =