کد خبر : 306830
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
-

ایجاد شبکه‌های تخصصی سمن‌ها در معاونت جوانان

ایجاد شبکه‌های تخصصی سمن‌ها در معاونت جوانان

مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان، از ایجاد ۱۴ شبکه‌ تخصصی سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها خبر داد و گفت که تمامی تشکل‌های مردم‌ها و سمن‌هایی که در وزارت ورزش و جوانان ثبت نشده‌اند اما مایل به دریافت خدمات این وزارتخانه اعم از آموزش‌های تخصصی و حمایت‌ها هستند، می‌توانند عضو این شبکه‌ها شده و به طور نظام‌مند فعالیت کنند.

به گزارش عصرقائم، مرتضی کامل نواب در گفت‌وگو ، همزمان با روز جهانی جوانان و در آستانه روز ملی تشکلهای مردم نهاد و مشارکت اجتماعی، اظهار کرد: از گذشته وزارت ورزش و جوانان یکی از مراجع صدور مجوزهای تشکل‌های مردم نهاد در حوزه جوانان بوده و در دوره جدید نیز در این راستا موضوعات مختلف را در دستور کار قرار داده‌ است.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان، “توانمند سازی” اعم از ارائه آموزش‌های تخصصی و یا حمایت از سمن‌ها و تشکل‌های جوانان را از جمله اقدامات اصلی معاونت امور جوانان دانست و با اشاره به لزوم “شبکه سازی” تخصصی سمن‌ها و تشکل‌ها به منظور توانمندسازی بهتر آنها، تصریح کرد: در معاونت جوانان دولت سیزدهم “شبکه سازی” تخصصی تشکل‌ها را به منظور توانمندسازی بهتر آنها دنبال کردیم.

کامل نواب درباره جزئیات این “شبکه سازی تخصصی” سمن‌ها و تشکل‌ها توضیح داد: در این راستا با توجه به موضوعات متنوعی که سازمان‌های مردم نهاد بر اساس آن در وزارت ورزش و جوانان ثبت شده‌اند، ۱۴ شبکه تخصصی را ایجاد کردیم و هر  شبکه در یک استان و به تعبیری در ۱۴ استان مستقر هستند. در واقع منظور از شبکه، مجموعه تشکل‌هایی است که در موضوع فعالیت خود دارای شباهت و اشتراک هستند.

وی شبکه “ازدواج و جوانی جمعیت”، شبکه “فعالیت‌های جهادی و نیکوکاری”، شبکه “سبک زندگی ایرانی اسلامی” و شبکه “فعالیت‌های دانش بنیان” را از جمله شبکه‌های ایجاد شده در این راستا عنوان کرد و ادامه داد: اینگونه مجموعه سازمان‌های مردم نهاد یا سمن‌ها با حوزه فعالیت مشترک در قالب یک شبکه دور هم جمع شدند و هر شبکه ممکن است متشکل از صدها سمن یا تشکل باشد و سمن‌ها از  کل کشور می‌توانند عضو یک شبکه شوند.

به گفته مدیر کل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان، این شبکه سازی باعث می‌شود آموزش‌ها و حمایت‌هایی که از سوی وزارت ورزش و جوانان به سمن‌ها ارائه می‌شود به طور تخصصی و متناسب با موضوع هر شبکه باشد.

وی همچنین از امکان عضویت سمن‌ها و تشکل‌هایی که مجوز خود را از وزارت ورزش و جوانان نگرفته‌اند در این ۱۴ شبکه خبر داد و افزود: بسیاری از تشکل‌ها علاقمند به ارتباط و همکاری با ظرفیت‌های وزارت ورزش و جوانان هستند ولی بستر لازم برای آن تا کنون وجود نداشت، چراکه این سمن‌ها در دیگر مراکز دولتی شناسایی و ثبت شده‌اند. از این پس شبکه‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها می‌توانند میزبان خوبی برای این سمن‌ها باشند و تشکل‌هایی که در وزارت ورزش ثبت نشده‌اند و مجوز فعالیت خود را از وزارت ورزش نگرفته‌اند می‌توانند عضو این شبکه‌های تخصصی شوند و از خدمات آن اعم از آموزش و حمایت استفاده کنند.

به گفته کامل نواب، سازمان‌های مردم نهاد جوانان از این پس باید برای دریافت هرگونه کمک مادی و غیر مادی از  وزارت ورزش و جوانان از مسیر شبکه‌های تخصصی اقدام کنند و تشکل‌های غیر عضو وزارت ورزش و جوانان نیز می‌توانند با عضویت در این شبکه‌ها ایده‌ها و طرح‌های  خود را ارائه داده و در قالب نظامی که در شبکه‌ها پیش‌بینی شده است، کار خود را ادامه دهند.

ایجاد شبکه‌های تخصصی سمن‌ها در معاونت جوانان/ نحوه بهره‌مندی از حمایتها و کمک‌های مادی
عکس تزئینی است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − ده =