کد خبر : 306668
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
-

برای خواستگاری چه گلی ببریم؟

برای خواستگاری چه گلی ببریم؟

روز خواستگاری یکی از مهم‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین روزهای زندگی هر زوج است. از این رو خرید گل خواستگاری از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا برای این مناسبت از دسته‌گل، سبدگل، جام گل نامزدی یا بله برون، باکس‌گل لاکچری استفاده می‌شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از انگور، در اینجا قصد داریم بگوییم چه گل آرایی برای چه موقعیتی مناسب است؟

چه موقع برای روز خواستگاری گل ببریم؟

خرید گل خواستگاری از طرف خانواده پسر با توجه به شناختی که از شرایط فرهنگی و اجتماعی خانواده دختر دارند بهتر است در جلسه اول انجام شود. مخصوصا اگر در جلسه اول خواستگاری خود آقای داماد نیز حضور داشته باشند؛ چون این کار به دو جهت اهمیت می‌یابد:

اول این که اگر خانواده دختر انتظار آوردن گل را داشته باشند ولی چنین کاری انجام نشود ممکن است آن را به حساب بی احترامی یا دست کم گرفتن خود بگذارند.

دوم این که در شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اگر در اولین جلسه گل برده شود اثر روانی خوبی بر روی خانواده دختر خواهد داشت. مخصوصا اگر خانواده دختر این مسائل رو دلیل بر خسیس بودن آقای داماد بدانند.

در صورتی که آشنایی قبلی با خانواده دختر دارید، مثلا همسایه بوده یا از طریق معرف آشنا خواستگاری پیشنهاد داده شده باشد، بهتر است به جای گل یک جعبه شیرینی برده شود.

دسته‌گل خواستگاری

برخی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که برای جلسات اول به جای بردن شیرینی از دسته گل استفاده کنند. البته در جلسات خواستگاری که ممکن است نتیجه آن پیوند بین دختر و پسراتفاق نیفتد و همچنین جلسات آشنایی تا قبل از گرفتن بله از عروس خانم، بردن دسته گل همراه با جعبه شیرینی بسیار رسمی است و عموما برای جلسات تعیین مهریه و نامزدی از هر دو باهم استفاده می‌شود.

خرید دسته گل خواستگاری شیک و ساده حالت صمیمانه‌تری دارد و حس راحتی بیشتری می‌دهد. معمولا گل رز قرمز پایه دسته گل‌های خواستگاری است. گفته می‌شود تعداد گل‌هایی که برای این روز خاص برده می‌شود به تعداد فرد باشد.

باز هم باید به میزان آشنایی و سطح ارتباط خانواده‌ها و البته بودجه توجه داشت. اگر میزان صمیمیت خانواده‌ها زیاد است و بودجه محدود، می‌توانید دسته گل‌های سایز متوسط انتخاب کنید. هیچ گاه به دسته‌های کوچک گل فکر نکنید. زیرا گل‌های خیلی کوچک شبیه دسته گل عروس می‌شوند.

خیلی وقت‌ها خانواده پسر وسواس خاصی روی خرید و انتخاب گل دارند و برایشان مهم است که دسته گل مناسب این مراسم را تهیه کنند.

باکس؛ سبد گل خواستگاری

باکس و سبدهای گل شیک و زیبا برای خواستگاری‌های سنتی (با حضور پدر و مادر) بسیار مناسب‌ هستند. اگر دوست ‌دارید روی خانواده‌ی همسرآینده‌تان تاثیر مثبتی بگذارید، حتما سبد ‌گل یا باکس‌های گل لاکچری و تحسین برانگیز را انتخاب نمایید.یکی از راه‌های خلاقانه برای خواستگاری، قراردادن یک حلقه‌ی زیبا در باکس‌ یا سبد گل است. به راحتی‌ می‌توانید با این کار، یک خواستگاری خاطره‌انگیز برای عشق ‌تان رقم بزنید.

سبدها به دلیل رسمی‌تر و لوکس بودن و البته ظاهر گران قیمت‌تر، معمولا بیشتر به یاد می‌مانند. این روزها خرید اینترنتی سبد گل نیز کار را آسان کرده، پس دیگر نگران صرف بیهوده زمان یا هزینه نباشید. گل‌ها زمانی که در داخل سبد قرار می‌گیرند و با اسپری مخصوص براق می‌شوند معمولا دیرتر خشک می‌شوند و برگ‌هایشان براق تر خواهد شد.

جام گل خواستگاری

هر جلسه خواستگاری با شناختی هر چند اندک از خانواده دختر و پسر انجام می‌شود. هرچه این شناخت بیشتر باشد و دو خانواده نسبت و ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند، باید سخاوت بیشتری در خرید گل به خرج داد.

اگر شما به عنوان آقای داماد از قبل با عروس خانم آشنایی دارید و تقریبا جواب بله از ایشان گرفته‌اید، بهتر است گل بزرگ‌تری تهیه نمایید تا دل ایشان را به سادگی به دست آورید. اگر با گل مورد علاقه او نیز آشنا هستید، بهتر است در انتخاب گل، علایق او را نیز در نظر داشته باشید. در صورتی که از گرفتن پاسخ مثبت نیز مطمئن هستید، حتما گل گران‌تری تهیه کنید. امروزه جام گل‌های زیبا و لاکچری برای خواستگاری و بله برون بسیار مرسوم است.

برای خواستگاری چه گلی ببریم؟

قیمت سبد گل خواستگاری به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت سبد گل خواستگاری به عوامل گوناگونی بستگی دارد. قطعا سبدهای بزرگ نیاز به گل بیشتری دارند و قطعا تعداد گل‌ها قیمت سبد گل را افزایش خواهد داد. نوع گل نیز بسیار مهم است. گل‌های رز و ارکیده از گرانترین‌ها و گل‌های آلسترومریا، میخک و یا لیلیوم از ارزانترین‌ها هستند. نوع گل آرایی و متریال استفاده شده در آن نیز از پارامترهای تاثیرگذار در قیمت گل خواستگاری می‌باشد.

خرید آنلاین گل خواستگاری

تدارکات مراسم خواستگاری معمولا زمان‌بر و سخت است. با توجه به اینکه برای خرید گل باید حتما در همان روز اقدام کرد،‌ بهتر است در نظر داشت که مشغله زیاد قبل از مراسم خواستگاری و انجام کارهای زیاد می‌تواند باعث ایجاد استرس در این روز شود. یک راه خوب سفارش آنلاین گل خواستگاری است. با این روش زمان بیشتری برای کارهای دیگر دارید و می‌توانید با آرامش بیشتری برای مراسم آماده شوید.

شما می‌توانید به فروشگاه سایت انگور به آدرس www.anguor.com  مراجعه کنید تا در فرصت کافی مدل‌های سبدهای گل یا دسته گل‌ها را بررسی و مقایسه کنید. در نهایت مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کرده و آنلاین سفارش را ثبت کنید. در آخر گل خود را درب منزل دریافت کنید.

برای خواستگاری چه گلی ببریم؟

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + یک =