کد خبر : 306488
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
-

دشتی‌اردکانی: سیل حدود ۲۰۰ خانه تاریخی در استان یزد را تخریب کرد

دشتی‌اردکانی: سیل حدود ۲۰۰ خانه تاریخی در استان یزد را تخریب کرد

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت که به دلیل وقوع سیل حدود ۲۰۰ خانه تاریخی در استان یزد تخریب شده و حدود ۴۰۰ خانه احتیاج به مرمت دارد اما هیچ ممانعتی برای سفر گردشگران به یزد برای بازدید از بافت های تاریخی وجود ندارد.

به گزارش عصرقائم، محمدرضا دشتی اردکانی در گفت وگو ، با اشاره به آخرین وضعیت خرابی های ناشی از سیل در بافت تاریخی استان یزد، گفت: بافت های تاریخی به صورت خشت و گل ساخته شده و سیلاب اخیر گریبانگیر برخی از شهرهای تاریخی شده است. بعد از وقوع سیل، وزیر میراث فرهنگی و معاونانش و نمایندگان ویژه آنها در مناطق سیل زده در بافت های تاریخی حضور پیدا کرده و برآورد خسارت داشتند.

وی با بیان اینکه بارش های اخیر باران در سال های اخیر بی نظیر بوده است، گفت: آقای ضرغامی وزیر میراث فرهنگی دستور مرمت بافت های تاریخی آسیب دیده از سیل در سطح استان یزد را صادر کرده ولی در حال حاضر بافت های تاریخی یزد آماده پذیرش مهمان های داخلی و خارجی است.

این عضو مجمع نمایندگان استان یزد گفت که طبق برآوردها حدود ۲۰۰ خانه تاریخی در استان یزد تخریب شده و حدود ۴۰۰ خانه احتیاج به مرمت دارد.

دشتی اردکانی مجددا تاکید کرد که اگر گردشگری قصد سفر به یزد و بازدید از بافت های تاریخی را داشته باشد، برای او هیچ ممانعتی وجود ندارد.

دشتی‌اردکانی: سیل حدود ۲۰۰ خانه تاریخی در استان یزد را تخریب کرد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + هفت =