کد خبر : 306302
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
-

چینی‌ها صدرنشین فورچون ۵۰۰ شدند

چینی‌ها صدرنشین فورچون ۵۰۰ شدند

برای اولین بار، شرکت‌های چینی، از جمله شرکت‌های مستقر در استان تایوان، از نظر کل درآمد از همتایان آمریکایی خود در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ برای سال ۲۰۲۲ پیشی گرفتند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از چاینا، چین برای چهارمین سال متوالی در صدر فهرست سالانه از نظر تعداد شرکت‌ها قرار گرفت. ایالات‌متحده و ژاپن به ترتیب با آمار ۱۲۴ و ۴۷ شرکت ثبت شدند.

فهرست جهانی سال ۲۰۲۲ که روز چهارشنبه رونمایی شد، نشان داد که ۱۴۵ شرکت چینی ۳۱ درصد از کل درآمد ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان را به خود اختصاص داده‌اند و ۱۲۴ شرکت آمریکایی در این فهرست ۳۰ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

فورچون در وب سایت خود اعلام کرد: فروش کل فورچون جهانی ( Fortune Global ۵۰۰) به ۳۷.۸ تریلیون دلار رسید که ۱۹ درصد افزایش یافته و بالاترین نرخ رشد سالانه در تاریخ این فهرست است.

ناظران گفتند که آخرین فهرست، قدرت رو به رشد چین را در بخش‌هایی مانند تولید و زیرساخت تایید می‌کند اما آنان گفتند که برای بهبود سودآوری کلی شرکت‌های چینی به تلاش‌های بیشتری نیاز است.

والمارت، بزرگترین خرده فروش در ایالات‌متحده، با درآمد ۵۷۲.۷۵ میلیارد دلار در صدر فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ قرار گرفت.

شرکت‌های دولتی گرید چین، شرکت ملی نفت چین و گروه سینوپک به ترتیب در رتبه های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند. سال گذشته به ترتیب رتبه‌های دوم، چهارم و پنجم را کسب کرده بودند.

وانگ پنگ، محقق آکادمی علوم اجتماعی پکن گفت: «عملکرد برتر چین بار دیگر نقش مهم آن را در تولید جهانی و انعطاف‌پذیری صنعتی قابل توجه آن در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹ ثابت می‌کند زیرا چین در تعداد شرکت‌هایی از جمله شرکت‌های معدنی فلز، ساخت‌وساز و زغال‌سنگ پیشتاز بود.»

امسال، ۱۹ شرکت تولیدات فلزی، ۱۲ شرکت مهندسی ساختمان و ۶ شرکت معدن زغال سنگ از چین به این فهرست راه یافتند، در حالی که ایالات‌متحده تنها یک شرکت تولید محصولات فلزی دارد.

از نظر بهبود رتبه‌بندی، شرکت آن‌استیل (Ansteel) چین با ۱۸۳ رتبه بالاترین جهش را به ۲۱۷ رساند.

شکاف بین میانگین سطح سود شرکت‌های چینی و سایر شرکت‌های فورچون ۵۰۰، امسال بیشتر شده است.

میانگین سود ۱۴۵ شرکت چینی در این فهرست ۴.۱ میلیارد دلار است که کمتر از میانگین جهانی ۶.۲ میلیارد دلار و ۲.۵ برابر کمتر از شرکت‌های آمریکایی است.

وانگ گفت: «برای بهبود سودآوری کلی شرکت‌های پیشرو چینی به تلاش‌های بیشتری نیاز است. از آنجایی که چین خواستار تلاش‌های بیشتر برای توسعه زیرساخت‌های جدید و گردش دوگانه شد، انتظار می‌رود شرکت‌های چینی فرصت‌های بیشتری را در آغوش بگیرند.»

وی افزود: «اگر شرکت‌های تولیدی سنتی بتوانند از اینترنت صنعتی و سایر عوامل مبتنی بر فناوری برای توسعه کسب‌وکار خود به خوبی استفاده کنند، احتمالا سود آنها در سال‌های آینده بیشتر از همتایان خارجی خواهد بود.»

چینی‌ها صدرنشین فورچون ۵۰۰ شدند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 11 =