کد خبر : 306278
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
-

صادرات غیرنفتی یک راهبرد اساسی در خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه است

صادرات غیرنفتی یک راهبرد اساسی در خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه است

پیام وزیر امور خارجه کشورمان به پنجمین نشست میز ملی خرما در شهرستان دشتستان توسط نماینده شرکت کننده از سوی وزارت امور خارجه قرائت شد.

به گزارش عصرقائم، این نشست با حضور نمایندگانی از وزارتخانه های صمت، جهاد کشاورزی ، معاونین و مدیران کل اقتصادی استانهای خرما خیز ، نمایندگان بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی و تعاون با موضوع و محوریت بررسی چالش‌های تولید و صادرات خرما از برگزار شد.

پیام حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به این نشست به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام را تسلیت عرض نموده و از تشکیل این گردهمایی در خطّه قهرمان پرور ” دشتستان ” و سرزمین نخل بسیار خرسندم.

اهمیت صادرات غیر نفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور، همواره به عنوان موضوعی مهم مورد توجه و بررسی بوده است. صادرات غیر نفتی یک راهبرد اساسی در تحکیم بنیان‌های اقتصاد مقاومتی، تنوع بخشی به درآمدهای ارزی کشور، دوری از اقتصاد تک محصولی و خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه است . تحریم هایی که در وهله نخست جریان درآمدی کشور را نشانه گرفته است.

در این میان بخش کشاورزی کشور، جایگاه و سهم شایانی در اقتصاد ملی ایفا نموده و اقلیم چهار فصل میهن عزیزمان، به حوزه باغبانی برکت و تنوعی مثال زدنی در سطح جهان بخشیده است.

اشتغال گسترده، ارزش افزوده بالا و رتبه ممتاز در صادرات کشاورزی، وجه تمایز محصولات باغبانی کشور بوده و در این میان “خرما” نعمت و محصولی نام آشنا و دیرینه است و سزاوار توجهی مضاعف.

وزارت امور خارجه در مسیر دستیابی به توسعه و تنوع بخشی مقاصد صادراتی، افزایش سهم در بازار های هدف و کمک به جذب سرمایه گذاری خارجی در تقویت زیر ساختهای مطلوب، آماده همکاری و مشارکت نزدیک با دست اندر کاران و فعالان این محصول ارزشمند می باشد.

در پایان فرصت را مغتنم شمرده از زحمات و تلاش های برگزارکنندگان این همایش و فعالان عرصه پرورش نخل، تولید و صادرات خرما قدردانی نموده و توفیقات شما عزیزان را در سربلندی و آبادانی این سرزمین قهرمان پرور از خدای متعال مسئلت دارم.

حسین امیر عبداللهیان
وزیر امور خارجه

صادرات غیرنفتی یک راهبرد اساسی در خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =