کد خبر : 306251
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
-

دستگیری کلاهبردار ۳۲ میلیاردی با ۹۵۶ شاکی

دستگیری کلاهبردار ۳۲ میلیاردی با ۹۵۶ شاکی

فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری فردی كه با وعده فروش لباس بچه‌گانه در فضای مجازی از ۹۵۶ شهروند، ۳۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرد، خبر داد.

به گزارش عصرقائم، سردار مرتضی میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در پی مراجعه افرادی به پلیس فتا مبنى بر کلاهبردارى از آنان توسط فردی از طریق شبکه های اجتماعی مجازی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان پلیس فتا استان با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند متهم را که با درج آگهی جعلی در اینستاگرام با عنوان فروش البسه بچه گانه اقدام به کلاهبرداری از مالباختکان کرده بود شناسایی کنند.

میرزایی، افزود: ماموران پس از هماهنگی های قضائی متهم را که اهل و ساکن یکی از استان های شرقی کشور بود، در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
این مقام انتظامی همچنین،اذعان داشت: متهم که پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شده بود، در مواجهه با ادله پلیسی به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب ۹۵۶ نفر از مردم در سراسر کشور اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که برابر برسی های به عمل آمده متهم مجموعا مبلغی در حدود ۳۲ میلیارد ریال از این افراد کلاهبرداری کرده است، گفت: این کلاهبردار حرفه ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

میرزایی در ادامه با بیان این که طعمه های افراد کلاهبردار غالبا ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند، خاطرنشان کرد: کاربران فضای مجازی همراه باید این موضوع را در نظر داشته باشند که تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نیست، زیرا افراد سودجو با ترفندهایی در فضای مجازی آن را مکانی مناسب برای انجام اعمال مجرمانه خود طراحی می کنند.

وی سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir را آماده دریافت گزارش های مردمی برشمرد و اظهار داشت: کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰به صورت شبانه روزی سوالات خود را از این پلیس مطرح کنند.

 
دستگیری کلاهبردار 32 میلیاردی با 956 شاکی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + دوازده =