کد خبر : 306135
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
-

ترانزیت خارجی ۳۱ درصد رشد کرد

ترانزیت خارجی ۳۱ درصد رشد کرد

طبق اعلام گمرک ایران،‌ در چهار ماه اول امسال ترانزیت خارجی از مسیر ایران به مرز پنج میلیون تن رسیده و رشد ۳۱ درصدی داشته است.

به گزارش عصرقائم، سیدروح اله لطیفی- سخنگوی گمرک ایران – درباره وضعیت ترانزیت خارجی طی چهار ماهه امسال توضیح داد: گمرک منطقه ویژه شهید رجایی در استان هرمزگان، با پذیرش ورود یک میلیون و ۷۲۷ هزار تن کالای عبوری خارجی و رشد ۴۴.۵درصدی نسبت به مدت مشابه در جایگاه نخست قرار گرفته است و گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه با پذیرش ورود  ۵۸۲ هزار تنی کالای خارجی برای عبور از کشورمان و رشد ۱۴۱درصدی و گمرک باشماق در استان کردستان با ورود ۴۴۸ هزار تن کالای ترانزیتی و کاهش ۳۰ درصدی نسبت به چهار ماه نخست سال قبل در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

بر اساس این گزارش،‌ گمرک بازرگان در استان آذربایجان غربی با پذیرش ۴۱۰ هزار تن کالای ترانزیتی عبوری از ایران و رشد ۹ درصدی، گمرک سرخس در استان خراسان رضوی با پذیرش ۳۳۲ هزار تن و کاهش ۴۰درصدی، گمرک بیله سوار در استان اردبیل با پذیرش ۲۴۵ هزار تنی و رشد ۸۸درصدی، گمرک جلفا در استان آذربایجان شرقی با پذیرش ۲۱۷ هزار تنی و رشد ۶۱ درصدی در رتبه‌های چهارم تا هفتم پذیرش کالاهای عبوری خارجی از مسیر ایران در چهار ماه نخست امسال قرار دارند.

گمرک لطف آباد در استان خراسان رضوی با ورود و پذیرش ۱۵۰ هزار تن کالای ترانزیتی و رشد ۱۱۵درصدی، گمرک بندر لنگه با پذیرش ۱۳۷ هزار تن کالای ترانزیتی و رشد ۱۲۴ درصدی و گمرک میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان با پذیرش و ورود ۱۰۷ هزار تن کالای ترانزیتی خارجی برای عبور از کشورمان و رشد ۱۷۴درصدی نسبت به مدت مشابه،  در جایگاه هشتم تا دهم ورود کالاهای خارجی عبوری از ایران قرار دارند.

آنطور که لطیفی گفته است در سال ۱۴۰۰ تراتزیت خارجی رشد ۶۸ درصدی داشته و این مسیر رشد در چهار ماهه امسال نیز با افزایش  ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده، سال ۱۴۰۱ حدنصاب تراتزیت خارجی در تاریخ کشورمان جابجا شود. بالاترین میزان جابجایی کالای ترانزیتی کشورمان مربوط به سال۱۳۹۳ بوده که ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای خارجی از مسیر ایران  عبور کرده است  و سیاست اعلامی و برنامه ریزی دولت سیزدهم نیز  رسیدن به تراتزیت ۲۰میلیون تنی در سال جاری است.

ترانزیت خارجی ۳۱ درصد رشد کرد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 12 =