کد خبر : 306098
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
-

مناقشه گازی لبنان و اسرائیل و ماهیگیری آمریکا از آب گل آلود

مناقشه گازی لبنان و اسرائیل و ماهیگیری آمریکا از آب گل آلود

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند که مذاکرات فعلی آمریکا با لبنان بر سر تعیین مرزهای دریایی با اسرائیل به خاطر تلاش واشنگتن برای جلب توجه سرن کشورهای عربی و عرض اندام در منطقه در جبران شکست‌ افغانستان به نتیجه خواهد رسید و تصمیم نهایی در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از المیادین، منابع امنیتی اسرائیلی در گفتگو با سایت خبری عبری زبان “واللا” اعلام کردند: آمریکا برای جلوگیری از تشدید تنش امنیتی و نشان دادن “حضور موثر و نفوذ خود در منطقه” به کشورهای عربی، به مذاکرات غیرمستقیم مرزهای دریایی بین اسرائیل و لبنان اهمیت زیادی می‌دهد.

به گفته مقامات ارتش اسرائیل، اگر آمریکایی‌ها قبل از شروع پمپاژ گاز در سکو موفق به حل و فصل اختلافات در زمینه مرزهای دریایی نشوند، در سپتامبر آینده، ارزیابی وضعیت امنیتی در منطقه شمال انجام خواهد شد.

در همین راستا، آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی در مذاکرات تعیین مرزهای دریایی لبنان و اسرائیل، روز یکشنبه وارد بیروت شد و قرار است مذاکرات از صبح امروز دوشنبه آغاز شود.

مقامات امنیتی اسرائیلی در گفتگو با این وب سایت فاش کردند که آمریکا در تلاش است که مذاکرات را به نتیجه برساند. این موضوع (تعیین مرزهای دریایی) علاوه بر موافقت دولت لبنان با توافقی که حزب‌الله را موظف می‌کند برخلاف این تصمیم اقدام نکند، در این هفته حل خواهد شد و اعلام می‌شود.

به گفته منابع المیادین، هوکشتاین پیشنهادی برای اکتشاف مشترک گازی بین لبنان و طرف اسرائیلی ارائه کرده است. وی در واکنش به انتشار ویدئویی که حزب‌الله یکشنبه منتشر کرد، گفت که ممکن است منجر به سخت‌تر شدن اوضاع و سخت‌تر شدن موضع اسرائیل شود.

پیشتر رسانه‌های لبنان با انتشار کلیپی از مختصات سکوهای استخراج گاز در سواحل اسرائیل، پیامی صریح به رژیم صهیونیستی ارسال کردند.

در کلیپ پخش شده متنی با مضمون “در تیرس آتش… بازی با زمان بی فایده است”، آمده بود.

سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله یمن نیز اخیرا در گفتگو با شبکه رسانه‌ای المیادین تأکید کرد آنچه که دولت لبنان می‌خواهد اکنون می‌تواند به دست بیاورد و لازم نیست منتظر بماند.

وی همچنین افزود: هیچ هدفی در اسرائیل چه در دریا و چه در زمین وجود ندارد که موشک‌های دقیق مقاومت نتوانند به آن رسند و آن را مورد اصابت قرار دهند.

مناقشه گازی لبنان و اسرائیل و ماهیگیری آمریکا از آب گل آلود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 18 =