کد خبر : 306104
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
-

تغذیه انحصاری با شیرمادر در کشور به ۴۷.۴ درصد رسیده است

تغذیه انحصاری با شیرمادر در کشور به ۴۷.۴ درصد رسیده است

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اعلام این که تغذیه انحصاری با شیرمادر در شش ماه نخست بعد از تولد نوزاد در کشور به ۴۷.۴ درصد رسیده است، خواستار فعال‌تر شدن کمیته‌های تغذیه با شیر مادر در دانشگاه‌های علوم پزشکی شد.

به گزارش عصرقائم،

دکتر محمدرضا صایینی در «برنامه بزرگداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر» در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: بر اساس تحقیقات ملی، تغذیه انحصاری با شیرمادر در کشور سال ۷۹ بالغ بر ۴۴.۱ درصد بود که در سال ۸۹ به ۵۳.۱ درصد و در سال ۹۶ به ۴۷.۴ درصد رسید.

وی درصد شهری تغذیه انحصاری با شیرمادر در سال ۹۶ را ۴۵.۹ و درصد روستایی تغذیه انحصاری با شیرمادر را ۵۰.۹ اعلام کرد و افزود: باید بتوانیم با مداخلات و برنامه هایی این درصد را به ۷۰ برسانیم.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت بیان داشت: بیمارستان های دوستدار کودک سالم در کشور از ۱۱ بیمارستان در سال ۷۰ به ۵۶۸ بیمارستان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، صایینی افزود: در صورتی که تمام ۱۰ اقدام لازم برای تبدیل یک بیمارستان به بیمارستان دوستدار کودک سالم انجام شود، بر اساس ارزیابی ها می توان ۸۵ درصد بیمارستان های کشور را به بیمارستان دوستدار کودک سالم تبدیل کرد.

تغذیه انحصاری با شیرمادر در کشور به ۴۷.۴ درصد رسیده است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =