کد خبر : 306083
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
-

احتمال روان آب و سیلاب در ارتفاعات مازندران

احتمال روان آب و سیلاب در ارتفاعات مازندران

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: با توجه به بارش های رگباری از امروز تا چهارشنبه این هفته، احتمال روان آب و سیلاب در ارتفاعات مازندران وجود دارد.

به گزارش عصرقائم، احمد اسدی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: شبانه روز گذشته آمل، بندر امیرآباد و ساری با ۳۳ و صبح امروز بلده و سیاه بیشه با ۱۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین مناطق مازندران بوده اند.

وی با اشاره به بیشترین میزان بارندگی از شوراب سوادکوه با ۲۰ میلیمتر (شبانه روز گذشته) افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی از امروز دوشنبه تا چهارشنبه این هفته (۱۰ تا ۱۲ مرداد) در ارتفاعات استان به ویژه عصر و شب، شاهد رگبار باران و رعد و برق بوده که شدت بارش ها در ارتفاعات غربی مازندران بیشتر است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه نوع بارش ها رگباری بوده و احتمال جاری شدن روان آب و وقوع سیلاب محلی در رودخانه ها و مسیل های فصلی استان وجود دارد توصیه کرد: مسافران از اُتراق کردن و دامداران از چرای دام در کنار رودخانه ها و مسیل ها به طور جدی خودداری کنند.

اسدی گفت: در این مدت، شاهد بارش در مناطق ساحلی نبوده و شالیکاران می توانند نسبت به برداشت شالی های رسیده خود اقدام کنند. همچنین پنجشنبه و جمعه این هفته آسمان مازندران بیشتر نیمه ابری بوده و جمعه شب و شنبه هفته آینده شاهد بارش پراکنده در سطح استان خواهیم بود.

وی افزود: دریای خزر امروز و فردا با موج کوتاه همراه بوده و برای فعالیت های دریایی و نیز شنا کردن در محدوده طرح دری مناسب است.

احتمال روان آب و سیلاب در ارتفاعات مازندران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =