کد خبر : 306060
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
-

نمایشگاه هنری برای خیارشوری که به سقف چسبیده!

نمایشگاه هنری برای خیارشوری که به سقف چسبیده!

یک هنرمند اتریشی قصد دارد یک تکه خیارشور که به سقف چسابنده شده را به عنوان یک اثر هنری چیدمان و به قیمت هزاران دلار به فروش برساند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از نشنال، «متیو گریفین» یک هنرمند استرالیایی است و اخیرا از یک اثر هنری چیدمان رونمایی کرده است. این اثر هنری درحقیقت یک تکه خیارشور ساندویچ چیزبرگر «مک‌دونالد» است که به سقف یک گالری هنری در نیوزلند چسبانده شده است.

«خیارشور» که ۱۰,۰۰۰ دلار نیوزلند ارزش‌گذاری شده است، درحقیقت بخشی از یک نمایشگاه هنری با عنوان «هنرهای زیبا» بود که در گالری «مایکل لت» در «آکلند» برگزار شد. این نمایشگاه در سی جولای به پایان رسید. مجموعه‌دار یا موسسه‌ای که این اثر هنری را خریداری می‌کند، دقیقا همین خیارشوری که «گریفین» از آن استفاده کرده است را خریداری نمی‌کند، بلکه دستورالعملی را برای بازسازی این اثر هنری در یک مکان جدید را دریافت می‌کنند.

نمایشگاه هنری برای خیارشوری که به سقف چسبیده!

با انتشار تصاویر «خیارشور»، علاقه‌مندان به هنر واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی نشان داده‌اند.

«رایان مور» مدیر نمایشگاه «هنرهای زیبا» در گفت و گو با «گاردین» بیان کرد از این اثر هنری «گریفین» لذت می‌برد چراکه او این اثر را با استفاده از حس شوخ‌طبیعی و سنت‌های هنر معاصر خلق کرده است و از این طریق، روشی که ارزش و معنا در بین مردم شکل می‌گیرد را زیر سوال برده است.

این اثر، «کمدین» اثر هنری مشهور «موریزیو کاتلان» هنرمند ایتالیایی را در ذهن تداعی می‌کند. «کمدین» موزی بود که با چسب نواری به دیوار یک گالری هنری در طول نمایشگاه «آرت بازل میامی» چسبانده شده بود. این اثر درنهایت به قیمت ۱۲۰هزار دلار آمریکا فروخته شد.

نمایشگاه هنری برای خیارشوری که به سقف چسبیده!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + 17 =