کد خبر : 306046
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
-

رگبار و رعد و برق در تهران

رگبار و رعد و برق در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به تداوم فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق در نیمه‌شمالی استان تهران هشدار زردرنگ صادر کرد.

به گزارش عصرقائم، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ، از تداوم فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ ، وزش باد شدید در نیمه‌شمالی استان تهران، به‌ویژه ارتفاعات از دوشنبه تا سه‌شنبه( ۱۰ تا۱۱ مردادماه) خبرداد.

در اثر این مخاطره احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر، صاعقه، لغزندگی جاده‌های کوهستانی ، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای وشکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش‌های مختلف کشاورزی دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های احتمالی، خودداری از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم جابجایی عشایر کوچ رو، پرهیز از صعود به ارتفاعات و اتراق در بستر رودخانه‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا،هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

رگبار و رعد و برق در تهران / هشدار نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =