کد خبر : 305851
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
-

مرگ یک تن درپی سیل رودهن

مرگ یک تن درپی سیل رودهن

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گزارشی از آخرین وضعیت سیل در استان تهران را تشریح کرد و گفت که یک تن نیز درپی وقوع سیل در رودهن جان خود را از دست داده است.

به گزارش عصرقائم، محمد حسن نامی در گفت‌وگو ، با اشاره به بازدیدهایش از مناطق سیل زده در استان تهران گفت: صبح امروز از مناطق سیل زده در محدوده امامزاده داوود (ع) بازدید کردم، متاسفانه سیل خسارات زیادی را به این محدوده وارد کرده و جریان آب وارد امام‌زاده و محوطه اطراف آن شده بود که این حادثه موجب فوت شش تن تاکنون شده و تعدادی نیز مفقود هستند که جستجوها برای یافتن آنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی در محدوده امامزاده داوود (ع) و مناطق سیل‌زده حضور دارند، گفت: حجم زیادی از گل و لای درپی این سیل در محدوده باقی مانده و نیروهای امدادی و خدماتی همچنان در این منطقه در آماده باش کامل بوده و حضور دارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه همزمان با حادثه رخ داده در امام‌زاده داوود (ع) سیل دیگری نیز در محدوده شمال شرق تهران و شهرستان‌ رودهن جاری شد، گفت: در پی این سیل که از سرمنشا رودخانه سیاه کوه جاری شده بود، خساراتی به برخی از مزارع و باغات و … وارد شد و متاسفانه یک تن نیز فوت شد که جسد وی کشف شده است. همچنین جستجوها در میان گل و لای برجا مانده از سیل برای یافتن فوت شدگان احتمالی دیگر ادامه دارد، اما خوشبختانه تاکنون هیچ گزارش مفقودی در این منطقه نداشتیم.

نامی ادامه داد: عمده خسارات ناشی از سیل در روستاهای وسکاره، جورد و آردینه بوده است. براساس گزارش ها سیل حدود ۲۰ خودرو را در این محدوده با خود برده که ۱۴ دستگاه آن خارج شده است. هفت دستگاه دیگر نیز احتمالا با جریان آن به سمت سد لار کشانده شده که جستجوها و اقدامات برای خارج کردن آنها نیز ادامه دارد. همچنین قرارگاهی هم مسئولیت انتقال آب در این محدوده را داشت که خساراتی دیده است.

وی افزود: ظهر امروز نیز در پی بارش‌ها در محدوده فیروزکوه خساراتی به یک منزل مسکونی و یک پل وارد شد که خوشبختانه آسیب جانی درپی نداشت.

نامی با تاکید بر آماده باش مدیریت بحران در سراسر کشور گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی، مدیریت بحران عوامل امدادونجات در سراسر کشور را به حالت آماده باش درآورده و در این میان به ۲۱ استان نیز با احتمال بیشتر بارش نیز آماده باش ویژه داده است. لازم است مردم نیز هشدارها را جدی بگیرند. متاسفانه در مواردی مشاهده شده که مردم توجه چندانی به هشدارها ندارند و همین موضوع می‌تواند جانشان را به خطر بیندازد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مردم خواست که از تردد به سمت جاده‌های مناطق ییلاقی شمال تهران و همچنین حضور در ارتفاعات پرهیز کنند.

مرگ یک تن درپی سیل رودهن/ آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در شمال شرق تهران

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =