کد خبر : 305727
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
-

سیلاب، هراز را مسدود کرد

سیلاب، هراز را مسدود کرد

رئیس پلیس راه مازندران گفت‌: جاری شدن سیلاب همراه با گل و لای در چند نقطه محور هراز را مسدود کرد.

به گزارش عصرقائم، یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران اظهار کرد: جاری شدن سیلاب همراه با گل و لای در چند نقطه محور هراز را مسدود کرد.

وی با اشاره به انسداد محور هراز تا اطلاع ثانوی، افزود: ماموران اداره راهداری مشغول بازگشایی مسیر هستند.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه محور کندوان بارانی و لغزنده است، اضافه کرد: همچنین ارتفاعات گدوک سوادکوه و کیاسر نیز مه‌آلود بوده و با کاهش دید همراه است.

جهان‌تاب با هشدار نسبت به احتمال ریزش و رانش در کوهستان‌های شمال، خاطرنشان کرد: موضوع مهم توجه به توصیه‌ها و هشدارها و پرهیز از ترددهای غیرضروری در محورهای کوهستانی مازندران است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران نیز با اشاره به انسداد محور هراز براثر بروز سیلاب در محدوده بایجان تا وانا اظهار داشت: تلاش برای بازگشایی این محور ادامه دارد.

حسن جهانیان از سیل بردگی و ریزش کوه با حجم بسیار بالایی از سنگ ریزه در محور هرازحد فاصل بایجان تا وانا (مسیر رفت و برگشت) خبر داد و افزود: راهداران این استان با به کار گیری تمام توان خود در حال بازگشایی و پاکسازی محور هستند.

وی افزود: در پی وقوع سیل و بارش اخیر محور هراز دچار تخریب (جسم راه و ابنیه فنی) شد که بلافاصله پس از این اتفاق اکیپهای راهداری با بکارگیری انواع ماشین راهداری در محل حادثه اعزام و در حال حاضر مشغول به ترمیم و مرمت و بازگشایی مجدد محور مذکور هستند.

وی ادامه داد: نفوذ آب‌های سطحی در لایه‌های سنگی و خاک موجب سرخوردگی، جابجایی سنگ‌ها و سقوط سنگ‌ها از کوه شده که خوشبختانه آسیب به کاربران جاده‌ای وارد نشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران خاطرنشان کرد: جاده هراز مهم‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر ورودی مازندران از پایتخت کشور است که از شهر رودهن در جنوبی ترین نقطه جاده آغاز و به شهر آمل در شمالی ترین نقطه خود ختم می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه شرایط توپوگرافی و جغرافیایی استان ما در طول سال شاهد حوادث متعددی در خصوص ریزش و رانش جاده در محورهای کوهستانی هستیم که این امر کار و فعالیت راهداران را دشوار می‌کند.

سیلاب، هراز را مسدود کرد/ ریزش کوه و حجم بالای سنگ ریزه

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − یک =