کد خبر : 305803
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
-

سباستین فتل بازنشسته شد

سباستین فتل بازنشسته شد

راننده با تجربه آلمانی خداحافظی خود را از دنیای ورزش اعلام کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رویترز، قهرمان چهار دوره جهان بعد از ظهر امروز، پنجشنبه پایان دوران حرفه ای خود را پس از فصل جاری اعلام کرد. این راننده ۳۵ ساله می خواهد در آینده خانواده اش را در اولویت قرار دهد.

قهرمان چهار دوره جهان بعد از ظهر پنجشنبه در سایت خود با اعلام این مطلب گفت: در پایان سال به حضورم در فرمول یک پایان می دهم.

در آینده او می خواهد زمان بیشتری را به وظایف خود به عنوان پدر اختصاص دهد. او درباره تصمیم خود گفت: اشتیاق من به فرمول یک همیشه بوده ولی الان می‌خواهم با خانواده ام وقت بگذرانم. انرژی لازم را برای ادامه کار ندارم.

اهداف راننده فرمول یک که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ بر  مسابقات اتومبیلرانی تسلط داشت، در این مدت تغییر کرده است. او درباره این موضوع افزود:  اهداف من تغییر کرده است، می خواهم بزرگ شدن فرزندانم را ببینم. من می‌خواهم از آنها یاد بگیرم و از آنها الهام بگیرم. کودکان آینده ما هستند. چیزهای زیادی درباره زندگی و در مورد خودم برای کشف و یادگیری وجود دارد.

فتل اولین گام های خود را در فرمول یک برای تیم BMW برداشت که در ابتدا به عنوان راننده ذخیره برای آن کار می کرد. او اولین رقابت خود را در گرندپری ایالات متحده در ایندیاناپولیس در ۱۷ ژوئن ۲۰۰۷ انجام داد. در سال ۲۰۰۹ او به تیم ردبول رفت، که فتل با آن چهار بار بین سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ قهرمان شد.

از سال ۲۰۱۵ او به تیم فراری پیوست اما دیگر نتوانست عنوان قهرمانی دیگری در جهان کسب کند. آخرین انتقال فتل به استون مارتین انجام شد.

قهرمان چهار دوره جهان در دوران حرفه‌ای طولانی خود، در ۲۸۹ رقابت به ۵۳ پیروزی دست یافت.

سباستین فتل بازنشسته شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + یک =