کد خبر : 305750
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
-

رهبر اپوزیسیون نیکاراگوئه به اتهام “توطئه” زندانی شد

رهبر اپوزیسیون نیکاراگوئه به اتهام “توطئه” زندانی شد

دادگاهی در نیکاراگوئه، رهبر اپوزیسیون این کشور را به حبسی ۱۰ ساله محکوم کرد و این اقدام با اعتراض گروه‌های حقوق بشری مواجه شد که او را “بی‌گناه” دانسته و می‌گویند او جرمی مرتکب نشده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، “یوبرانک سوآزو” رهبر اپوزیسیون نیکاراگوئه چهارشنبه به اتهام “توطئه برای تضعیف تمامیت ملی” به پنج سال حبس و بابت “اشاعه اخبار جعلی” به پنج سال حبس دیگر محکوم شد.

در بیانیه “ائتلاف مدنی برای عدالت و دموکراسی” که سوآزو مدیریت آن را بر عهده داشت، آمده است: او بدون اینکه مرتکب جرمی شده باشد، یا هرگونه ارتباطی با ساختارهای مجرمانه داشته باشد، تحت پیگرد قرار گرفته و زندانی شده است.

سوآزو ۳۱ ساله در جریان اعتراضات ۲۰۱۸ در شهر زادگاهش ماسایا علیه دولت دنیل اورتگا، رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه مشارکت داشت. این اعتراضات بخشی از موج سراسری بود که در جریان آن ۳۵۵ تن به دست نیروهای امنیتی نیکاراگوئه کشته شدند.

شهر ماسایا با اشاره به اورتگا که سابقا چریک بود و از سال ۲۰۰۷ قدرت را در این کشور در دست گرفته است، خود را “سرزمین عاری از دیکتاتور” اعلام کرد. سوآزو آن زمان بازداشت شد اما در سال ۲۰۱۹ به عنوان بخشی از توافق با دولت با میانجیگری کلیسای کاتولیک آزاد شد. با این حال او بار دیگر ماه مه امسال بازداشت شد و تحت محاکمه قرار گرفت.

رهبر اپوزیسیون نیکاراگوئه به اتهام "توطئه" زندانی شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 9 =