کد خبر : 305720
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
-

ترامپ: ما به ملتی گِدا تبدیل شده‌ایم

ترامپ: ما به ملتی گِدا تبدیل شده‌ایم

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا با انتقاد شدید از عملکرد بایدن گفت تورم در ۴۹ سال گذشته در آمریکا بی‌سابقه است و ملت ما به یک ملت گدا تبدیل شده است.

به گزارش عصرقائم، براساس گزارش‌ها، وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی تلاش دونالد ترامپ برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ این کشور و نقش وی در یورش به کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ۱۳۹۹) است و این در حالی است که ترامپ خیز بلند خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا برداشته است. همین چند روز پیش بود که«نیویورک تایمز» با هشدار درباره بازگشت دوباره بایدن به قدرت در مقاله‌ای دونالد ترامپ را یک «درنده سیاسی» خوانده بود که «اگر محاکمه نشود کل ساختار نظام سیاسی حاکم بر آمریکا فرو می‌پاشد». ترامپ روز سه شنبه نیز در جمع هوادارانش با حمله شدید به دولت بایدن گفت که آمریکا به یک «ملت گدا» تبدیل شده است که از دیگر کشورها انرژی گدایی می‌کند. به گزارش تسنیم ترامپ در سخنرانی خود در اجلاس «اول آمریکا» گفت: «کشور ما به زانو درآمده است، به معنای واقعی کلمه به زانو درآمده است. تورم به ۹٫۱ درصد رسیده است که بالاترین تورم در ۴۹ سال گذشته است. قیمت بنزین به بالاترین حد در تاریخ کشورمان رسیده است. ما به یک ملت گدا تبدیل شده‌ایم که برای انرژی به کشورهای دیگر چاپلوسی می‌کنیم.»ترامپ گفت که آمریکا در آستانه یک انتخابات میان دوره‌ای تاریخی است و آمریکایی‌ها سلطنت شکست خورده رئیس‌جمهور جو بایدن، نانسی پلوسی رئیس‌مجلس نمایندگان و چاک شومر رهبر اکثریت سنا را سرانجام رد خواهند کرد.رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا گفت که به شدت معتقد است که یک نامزد جمهوری خواه رئیس‌جمهور بعدی ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ خواهد شد. ترامپ اما نگفت که آن شخص چه کسی خواهد بود.از نظر ترامپ، اولویتی بالاتر از ایمن ‌سازی مجدد خیابان‌ها و کنترل مرزهای آمریکا از طریق توقف مهاجران غیرقانونی، قاچاق مواد مخدر و جنایتکاران وجود ندارد.ترامپ پیشتر نیز در اوایل ماه ژوئیه(خرداد) در مصاحبه‌ای گفته بود که تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ گرفته است و تنها سؤال باقی مانده این است که آیا تصمیم خود را قبل یا بعد از رأی‌گیری میان دوره‌ای در ماه نوامبر (آبان) اعلام کند یا خیر.از سوی دیگر، اغلب نامزدهای ریاست جمهوری تا یک سال پیش از انتخابات، اعلام نامزدی نمی‌کنند تا زمان رقابت‌های انتخاباتی به حداقل برسد، اما ترامپ قصد دارد بسیار زودتر از موعد این کار را انجام دهد.

 افزایش مخالفت‌ها با نامزدی بایدن
در حالی که ترامپ خیز خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ برداشته نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در حزب دموکرات بایدن حال و روز خوبی ندارد و دموکرات‌ها دنبال گزینه جایگزین برای وی می‌گردند. بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌های به‌عمل آمده، مخالفت دموکرات‌ها با نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا افزایش یافته و به ۷۵ درصد. رسیده است به گزارش ایرنا، سی ان ان با انتشار این خبر، نوشت: با یک افزایش چشم‌گیر و بنابر تازه‌ترین نظرسنجی این شبکه خبری، ۷۵درصد از دموکرات‌ها و رای دهندگان دموکرات، خواستار  نامزدی غیر از بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستند. بنابراین گزارش، این درحالی است که در نظرسنجی‌های به عمل آمده در ژانویه و فوریه(دی و بهمن) گذشته ۵۱ درصد از دموکرات‌ها و رای دهندگان این حزب مخالف نامزدی بایدن و خواستار نامزدی فردی دیگر در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا بودند.بنابر نظرسنجی جدید، تنها ۳۱ درصد از دموکرات‌ها و رای دهندگان بالای ۴۵ سال،  به نامزدی دوباره بایدن علاقه مند هستند و در گروه سنی زیر ۴۵ سال نیز تنها ۱۸ درصد با این ایده و  نظر موافقت دارند.

براساس این گزارش، بایدن پایینترین سطح محبوبیت نزد افکار عمومی آمریکا، حدود و یا زیر ۳۰ درصد را دارد و دولت وی در تقلا برای رفع تورم بی‌سابقه طی چهار دهه اخیر در این کشور است.از دیگر نتایج این نظرسنجی مخالفت اکثریت جمهوریخواهان با نامزدی مجدد دونالد ترامپ از این حزب درانتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا است، ۵۵ درصد از رای دهندگان جمهوریخواه خواهان نامزدی فردی غیر از ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هستند که این آمار نسبت به نظرسنجی ماه‌های ژانویه و  فوریه گذشته که ۴۹ درصد مخالفت در این زمینه وجود داشت، افزایش نشان می‌دهد.

ترامپ: ما به ملتی گِدا تبدیل شده‌ایم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 12 =