کد خبر : 305758
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
-

افزایش چشمگیر اهدا و پیوند عضو در چهار ماه ابتدایی امسال

افزایش چشمگیر اهدا و پیوند عضو در چهار ماه ابتدایی امسال

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: براساس بررسی‌های آماری صورت پذیرفته، تعداد اهدا و پیوند عضو طی ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش عصرقائم، دکتر سعید کریمی با اعلام این خبر افزود: با ایثارگری و اعلام رضایت خانواده های معزز اهداکننده مرگ مغزی و فعالیتهای شبانه روزی همکاران دلسوز و خدوم اهدا در وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و واحدهای شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۵۶ نفر به اهدای عضو رسیده اند.

وی گفت: شاخص تعداد اهدای عضو در یک میلیون نفر در سال ۱۴۰۱، ۱۲.۸ بوده است. این در حالی است که در زمان مشابه درسال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ۱۵۱و ۲۸۳ نفر بوده است؛ یعنی تعداد اهدای عضو در یک میلیون نفر در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۵.۴ و ۱۰.۲ بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: تعداد ۶ انتقال هوایی ارگان حیاتی شامل قلب، کبد، کلیه و روده به بیمارانی که حیاتشان منوط به پیوند بوده است، انجام شده که در حال حاضر به زندگی عادی خود برگشته اند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، کریمی ادامه داد: در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱با رشد ۲۰ درصدی اهدا و در تیرماه ۱۴۰۱ با رشد ۳۰ درصدی اهدای عضو نسبت به سال ۱۴۰۰ روبرو بوده‌ایم که این رقم در تهران در سال ۱۴۰۱تعداد ۴۵ نفر و در سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ به ترتیب ۳۰ و ۳۳ نفر بوده است که نشان از حرکت رو به جلو و نتیجه اقدامات صورت پذیرفته در حوزه‌های مختلف مدیریت پیوند است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: این روند بیش از پیش ادامه یابد و با افزایش تعداد اهدا و پیوند شاهد نجات بیماران و جهش بزرگی در این زمینه باشیم.

افزایش چشمگیر اهدا و پیوند عضو در چهار ماه ابتدایی امسال
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =