کد خبر : 305576
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
-

منابع عبری: روسیه دیگر نهادهای یهودی را هم تهدید کرد

منابع عبری: روسیه دیگر نهادهای یهودی را هم تهدید کرد

روابط میان روسیه و رژیم صهیونیستی روز به روز تیره‌تر می‌شود و پس از انتشار اخباری مبنی بر بررسی بسته اقدامات تلافی‌جویانه علیه روسیه توسط دولت تل‌آویو، منابع عبری امروز (دوشنبه) از تهدید چند نهاد یهودی در روسیه توسط مقامات مسکو پرده برداشتند.

به گزارش عصرقائم، شبکه خبری المیادین به نقل از روزنامه عبری زبان “اورشلیم پست” مدعی شد که به دنبال تیرگی روابط میان روسیه و رژیم صهیونیستی و تصمیم وزارت دادگستری روسیه درباره “آژانس یهود”، مسکو به بستن دفتر “آژانس یهود” در این کشور بسنده نکرده و اقداماتی را علیه نهادهای یهودی دیگر در دستور کار خود قرار خواهد داد.

این رسانه عبری در این باره نوشت: چند نهاد یهودی اخیراَ پیام‌های تهدید آمیزی را درباره ادامه فعالیت‌شان در روسیه از سوی وزارت دادگستری این کشور دریافت کرده‌اند.

اورشلیم پست در ادامه اعلام کرد: پیام‌های تهدید آمیز ارسال شده به این نهادهای یهودی مشابه پیام‌هایی است که آژانس یهود اوایل ماه جاری میلادی دریافت کرده بود.

این رسانه عبری درحالی خبر از تهدید نهادهای یهودی توسط روسیه داده است که شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی شب گذشته اعلام کرد که اسرائیل بسته اقدامات تلافی‌جویانه علیه روسیه را بررسی می‌کند.

یائیر لاپید، نخست‌وزیر دولت رژیم صهیونیستی به وزارت خارجه این رژیم دستور داده است که یک “بسته اقدامات” علیه مسکو تهیه کند تا در صورت بسته شدن دفتر آژانس یهود در مسکو علیه روسیه اتخاذ شود.

در ادامه تیرگی روابط میان روسیه و رژیم صهیونیستی، وزارت دادگستری روسیه جمعه دادخواست انحلال “آژانس یهود” را ارائه کرد. پیشتر فعالیت این آژانس در روسیه تعلیق شده بود.

آژانس یهود یک سازمان غیرانتفاعی است که مهاجرت یهودیان به اراضی اشغالی را ترویج می‌کند.

وزارت دادگستری روسیه این درخواست را کمتر از یک هفته پیش در ۱۵ ژوئیه ارائه کرد و قرار است در ۲۸ ژوئیه (ششم مرداد) بررسی شود.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه نیز در این باره گزارش داد که نخستین جلسه مقدماتی بررسی درخواست انحلال آژانس یهود در ۲۸ ژوئیه در دادگاه منطقه‌ “باسمانی” مسکو برگزار می‌شود.

این رسانه اعلام کرد که این درخواست به دلیل نقض قوانین روسیه مطرح شده است.

تعلیق فعالیت “آژانس یهود” که از اواخر دوره کمونیسم در اتحاد جماهیر شوروی و در روسیه فعالیت داشته، نشان‌دهنده وخامت جدی روابط میان اسرائیل و روسیه بوده و ممکن است تلاش‌های یهودیان برای خروج از روسیه را با مشکل مواجه سازد. در دو دهه گذشته بیش از یک میلیون یهودی روسیه را به مقصد اسرائیل ترک کرده‌اند.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین، روابط مسکو و تل‌آویو پرتنش شده است. آژانس یهود به پناهجویان اوکراینی کمک کرده تا در پی حمله روسیه، در سرزمین‌های اشغالی ساکن شوند.

منابع عبری: روسیه دیگر نهادهای یهودی را هم تهدید کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + سیزده =