کد خبر : 305623
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
-

لس‌آنجلس‌تایمز: ترامپ باید به ارتکاب جرایمی علیه آمریکا متهم شود

لس‌آنجلس‌تایمز: ترامپ باید به ارتکاب جرایمی علیه آمریکا متهم شود

نشریه لس‌آنجلس‌تایمز آمریکا در سر مقاله‌ای خواستار پیگرد قضایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور از بابت مناقشه‌ها و اختلافاتی که در کشورش ایجاد کرده، شد.

به گزارش عصرقائم، نشریه لس‌آنجلس‌تایمز آمریکا در سر مقاله‌ای تحت عنوان “ترامپ باید به ارتکاب جرایمی علیه آمریکا متهم شود” می‌نویسد: «متهم ساختن یک رئیس جمهوری سابق آمریکا از بابت ارتکاب جرایمی، یک تحول غیرعادی در تاریخ آمریکا بوده و دربردارنده ریسک تغییر شکل ابدی در سیاست‌های آمریکا و آینده این ملت است. چنین چیزی باید جدی گرفته شود.

اما تلاش‌های چندجانبه دونالد ترامپ برای لغو نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ که نقطه اوجش تحریک به خشونت اوباش طرفدارش در حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ بود هم یک تحول غیرعادی در تاریخ آمریکاست که تقریبا دموکراسی آن را نابود کرد. کشور ما اکنون در آب‌های پرتلاطم و غیر قابل کنترلی قرار دارد که در حال گذر از ویرانه‌ به جای مانده از عصر ترامپ است.»

در سر مقاله لس‌آنجلس‌تایمز با اشاره به “دروغ‌های ترامپ” درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و تحقیقات اخیر در کنگره این کشور در خصوص نقش او در شورش کنگره آمده است:

«البته، دادستان‌ها ممکن است شواهدی علیه ترامپ داشته باشند که هنوز عموم مردم آنها را ندیده‌اند و ترامپ را مستوجب دریافت اتهامات اضافی می‌کند. و به نظر می‌رسد که کمیته تحقیقات در مجلس نمایندگان در ماه‌های آتی موارد بیشتری را فاش خواهد کرد. اما تاکنون هشت جلسه استماع اول این کمیته نشان داده که چندین مشاور نزدیک و آگاه بارها به ترامپ گفته بودند که هیچ مدرکی دال بر وقوع تقلب در میان رأی‌دهندگان یا بی‌نظمی در رأی‌گیری در انتخابات ۲۰۲۰ که نتیجه انتخابات را تغییر دهد، وجود ندارد. “چرند” توصیفی است که ویلیام بار، دادستان کل دولت ترامپ درباره ادعای ترامپ مبنی بر دزدیده شدن آن انتخابات به کار برد.

و با این حال، ترامپ به جا انداختن دروغ‌هایش ادامه داد و از اعتماد نا به جای بسیاری از آمریکایی‌ها برای ادامه این دروغ استفاده کرد. او ظاهراً برای پیشبرد شکایت‌های جعلی خود از پیروانش ۲۵۰ میلیون دلار (که در واقع به کمیته اقدام سیاسی خودش فرستاده شدند) دریافت کرد. او از آنها دعوت کرد تا برای یک تظاهرات “وحشیانه” به واشنگتن بیایند و در آن تجمع یک سخنرانی تحریک‌آمیز برای جمعیتی که می‌دانست مسلح هستند، ایراد کرد و سپس آنها را به راهپیمایی به سمت ساختمان کنگره هدایت کرد.»

لس‌آنجلس‌تایمز با درخواست برای اینکه دونالد ترامپ مورد پیگرد قضایی قرار بگیرد، نوشته است:

«آنچه در حال حاضر مورد نیاز است، تن در دادن نجیبانه به هنجارهای سیاسی نیست، بلکه پیگیری قدرتمندانه عدالت است. در طول دو ماه گذشته، کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که در مورد وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ تحقیق می‌کند، به‌دقت کلیپ‌های ویدئویی و شهادت‌های دست اولی را ارائه کرده که نشان می‌دهند این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا یک توطئه خطرناک و دروغین را برای جلوگیری از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و چسبیدن خودش به ریاست‌جمهوری، به‌رغم اخراج شدنش از قدرت به دست رای‌دهندگان، را رهبری کرده بود. حداقل، وزارت دادگستری آمریکا باید او را به دلیل توطئه برای فریب دادن آمریکا و دسیسه‌چینی برای مانع‌تراشی بر سر روند رسمی شمارش آرای الکترال انتخابات تحت پیگرد قانونی قرار دهد. این جرایم به ترتیب حداکثر پنج و ۲۰ سال حبس دارد.

محاکمه پیاده‌نظام‌های این دسیسه فقط عدالتی جزئی برای این حمله شدید به دموکراسی آمریکاست. برای بازگرداندن جایگاه آمریکا در جهان و در میان شهروندان آن، بسیار مهم است که سرحلقه این فصل شرم‌آور تاریخ هم پاسخگو شود. محاکمه ترامپ نشان خواهد داد که اصول بنیادی آمریکا ثابت باقی می‌ماند؛ اینکه رای‌دهندگان تصمیم می‌گیرند که چه کسی قدرت را در دست دارد و هیچکس بالاتر از قانون نیست.»

لس‌آنجلس‌تایمز: ترامپ باید به ارتکاب جرایمی علیه آمریکا متهم شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 3 =