کد خبر : 305657
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
-

بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی احیا شد

بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی احیا شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیای بیش از ۳۰۰ واحد راکد و غیرفعال صنعتی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و از بانک‌ها خواست در بحث تامین مالی همراهی بیشتری با واحدهای تولیدی داشته باشند.

به گزارش عصرقائم، علی رسولیان در مراسم روز صنعت و معدن استان تهران با بیان اینکه ۳۱ درصد از این واحدها را فعالان اقتصادی احیا کردند، گفت: تامین مالی یکی از مشکلات اساسی بنگاه‌های کوچک و متوسط است که تاکنون راهکارهایی نیز برای رفع آن ارائه شده است. همچنین در سفرهای رئیس‌جمهور که با محوریت تولید انجام می شود، تامین مالی برای بخشی از بنگاه ها انجام می‌شود، اما انتظار می‌رود که بانک‌ها همراهی بیشتری داشته باشند.

به گفته این مقام مسئول در حوزه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، دو موضوع اصلی تامین زیرساخت‌های آب و برق است. در حوزه تامین آب، به سمت استفاده از پساب شهری در صنعت حرکت شده و در استان تهران و برخی دیگر از استان‌ها موفقیت‌هایی حاصل شده است.

وی افزود: برآورد می‌شود با یک میلیارد مترمکعب پساب شهری بتوان نیازهای بخش صنعت را تامین کرد و در این راستا نیازمند کمک و همراهی بیشتر وزارت نیرو هستیم. سال گذشته ۴۰ میلیون متر مکعب پساب شهری برای شهرک‌های صنعتی تامین شد و امسال نیز در تلاشیم به همین میزان پساب شهری تامین شود.

رسولیان با بیان اینکه از ابتدای امسال احداث ۳۰ پست جدید برنامه‌ریزی شد، تصریح کرد: امسال هر چند با قطعی برق مواجه هستیم، اما قطعی بدون برنامه به شدت کاهش یافته است. برق شهرک‌های صنعتی نیز یک روز در هفته با اطلاع قبلی قطع می‌شود.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی درباره تامین مسکن کارگری نیز گفت: تفاهم نامه‌ای بین این سازمان با وزارت راه منعقد شده تا برای کارگران حاضر در شهرک‌های صنعتی در کل کشور مسکن تامین شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات لکه‌ها و محدوده‌های صنعتی استان تهران، از جمله تامین زیرساخت های آب و برق، مشکلات زیست محیطی و غیره، ابراز امیدواری کرد که بتوان آن‌ها را به عنوان شرکت‌های بخش خصوصی اداره کرد.

بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی احیا شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + چهار =