کد خبر : 305588
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
-

افزایش چشمگیر تعداد فراری‌های خدمت سربازی، اسرائیل را نگران کرده است

افزایش چشمگیر تعداد فراری‌های خدمت سربازی، اسرائیل را نگران کرده است

در پی شیوع ویروس کرونا و سخت‌گیری در گرفتن معافیت روانی از خدمت در ارتش صهیونیستی، سال گذشته تعداد سربازانی که از ارتش این رژیم فرار کردند یعنی روز ثبت نام در دفاتر جذب نیرو حضور پیدا نکردند، افزایش چشمگیری داشت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت العهد، بر اساس آماری که روزنامه عبری زبان “اسرائیل هیوم” منتشر کرد، در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ جوان اسرائیلی از ارتش رژیم صهیونیستی فرار کردند و در سال ۲۰۲۱ این عدد تا حدود ۳۱۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، از آنجا که سال ۲۰۲۲ هنوز به پایان نرسیده، تا این لحظه آماری از تعداد فراری‌های سال جاری میلادی وجود ندارد اما در ثبت نام مارس گذشته نیز ده‌ها تن از جوانان اسرائیلی خود را به دفاتر جذب نیرو معرفی نکردند.

در حوزه نیروی انسانی اراضی اشغالی اینگونه ارزیابی می‌شود که ویروس کرونا دلیل اصلی افزایش تعداد فراری‌های ارتش است زیرا جوانان اسرائیلی ماه‌های طولانی را در خانه‌های خود ماندند و به نوشته این روزنامه، به دلیل تعطیلی‌های گسترده و آموزش از راه دور، بسیاری از آنها به شدت آسیب دیدند و برخی نیز تصمیم گرفتند ارتش را رها کرده و در خانه‌هایشان بمانند.

اسرائیل هیوم در ادامه نوشت، مسؤولان ارتش اسرائیل از پدیده افزایش فراری‌های ارتش نگران هستند و نه لزوما خود اعداد بلکه درمورد علت این افزایش نگرانند و ترس بزرگتر آنها این است که اگر اقدامات مناسب برای مقابله با این پدیده در پیش گرفته نشوند، تعداد فراری‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

افزایش چشمگیر تعداد فراری‌های خدمت سربازی، اسرائیل را نگران کرده است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − دو =