کد خبر : 305518
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
-

استرالیا بر بام بسکتبال آسیا

استرالیا بر بام بسکتبال آسیا

تیم ملی بسکتبال استرالیا با پیروزی برابر لبنان، برای دومین دوره متوالی قهرمان آسیا شد.

به گزارش عصرقائم، فینال رقابت‌های بسکتبال کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی، بعد از ظهر امروز (یک‌شنبه) دوم مرداد ۱۴۰۱ برگزار شد که در پایان، تیم ملی استرالیا موفق شد برای دومین دوره متوالی عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد.

در این دیدار که میان تیم‌های لبنان و استرالیا پیگیری شد، کانگوروها موفق شدند با نتیجه نزدیکه ۷۵ – ۷۳ و تنها با دو امتیاز اختلاف حریف پر تلاش خود را شکست داده و برای بار دوم بر بام بسکتبال آسیا بایستند.

لبنانی‌ها که با برتری ۱۸ – ۳۰ عملکرد درخشانی در کوارتر پایانی این بازی داشتند، نهایتا نتوانستند برابر حریف قدرتمند خود کاری از پیش ببرند و برای چهارمین بار، عنوان نایب قهرمانی مسابقات جام ملت‌های بسکتبال قاره کهن را به دست آوردند.

استرالیا بر بام بسکتبال آسیا/ دفاع کانگوروها از عنوان قهرمانی

کوارترهای اول و سوم این بازی ۲۲-۱۰ و ۱۹-۱۵ به سود لبنان رقم خورد و در کوارترهای دوم و چهارم هم این لبنانی‌ها بودند که ۱۶-۱۸ و ۱۸-۳۰ حریف خود را شکست دادند.

پیش از این بازی نیز دیدار رده‌بندی میان تیم‌های‌ ملی نیوزیلند و اردن برگزار شد نماینده اقیانوسیه با پیروزی ۸۳ – ۷۵ برابر اردن، عنوان سوم رقابت‌ها را به دست آورد.

به این ترتیب استرالیا قهرمان شد، لبنان به عنوان نایب قهرمانی رسید، نیوزیلند در جایگاه سوم ایستاد و اردن هم به رتبه چهارمی بسنده کرد تا پرونده سی‌امین دوره رقابت‌های کاپ آسیا (جام ملت‌های آسیا) بسته شود.

استرالیا بر بام بسکتبال آسیا/ دفاع کانگوروها از عنوان قهرمانی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 10 =