کد خبر : 305539
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
-

قوی شدن منطق امام و انقلاب اسلامی و مسیر سپاه است

قوی شدن منطق امام و انقلاب اسلامی و مسیر سپاه است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که قوی شدن، منطق امام(ره) و انقلاب اسلامی و مسیر سپاه پاسداران است، گفت: بیش از گذشته در حال تکامل قدرت و نیز تکوین قدرت به مفهوم تولید اقتدار و فناوری های جدید هستیم.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، در آیین تجلیل از برگزیدگان دوازدهمین جشنواره مالک اشتر سپاه؛ ایمان، توکل، عمل صالح، اندیشه الهی، تفکر انقلابی، روحیه جهادی و اتصال به منبع حکمت ولایت و ولی امر که از کلامش جز نور قرآن چیزی نمی جوشد را، ضامن موفقیت سپاه و پاسداران انقلاب دانست و اظهار کرد: در زبان و بیان رهبران و امامین انقلاب اسلامی، چیزی جز منطق و کلام طیب و عمل صالح که به آن رفعت می‌دهد، ندیده‌ایم و حرکت سپاه چون به این چشمه حکمت بالغه الهی تکیه می‌کند و ما را در امتداد خطوط جهاد هدایت می‌کند، موفق است.

وی افزود: موفقیت در قلب ها و ذهن های نورانی است که به نصرت الهی تکیه می کنند و به همین دلیل هرچه جبهه دشمنی ها علیه شما وسیع می شود، شما کم نمی آورید.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه از اول انقلاب تا به امروز ما همواره با گشودن جبهه های جدید دشمن مواجه بوده ایم، خاطرنشان کرد: چون دشمن همواره در پی رویش قدرت جدید، تولید خطر جدید، سلاح جدید، سیاست جدید، جغرافیای جدید و راهبرد جدید است و در این راه همه عرصه ها را گشوده و خط قرمز خود را پیروزی ما می داند، نمی تواند موفقیت‌ها و پیشرفت‌های ملت ایران و نیروهای مسلح مقتدر و سپاه مصمم را تحمل کند.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ذات باطل همین است که قدرت تحمل درخشش نور حق را نداشته باشد، گفت: هر جامعه ای اگر ضعیف باشد او را حذف می کنند، در نقشه سیاسی جهان امروز، جهان ضعیف عزیز هیچ جایگاهی ندارد، یا باید اسیر شود یعنی جزئی از نقشه سیاسی دیگران شود، یا اگر می‌خواهد مستقل و عزیز باشد باید قوی باشد.
وی قوی شدن را منطق امام(ره) و انقلاب اسلامی و مسیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: قوی شدن را در صحنه های مجاور و دوردست نگاه کنید. تسلیم شدن و تکیه کردن به قدرت ها هم، راه حیات عزتمندانه و امن نیست. خیلی از کشورها به قدرت آمریکا تکیه کرده‌اند اما یا فرو پاشیدند و یا ویران شدند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: شما امروز وضعیت اوکراین را ببینید، به قدرت آمریکا و اروپا تکیه کردند اما در حال ویران شدن هستند. عربستان را هم ببینید که به قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی و بعضی از متحدین و شرکای منطقه ای خود در جنگ یمن تکیه کرد، اما در اوج ناباوری با آتش بس به شکست رسید.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آتش بس وقتی بین دو قدرت نابرابر برقرار شود، معنای آن شکست قدرت قوی تر است؛ چون اگر قدرت قوی تر غلبه داشت اجازه آتش بس نمی داد!

وی با تاکید بر اینکه در واقع هر کسی به آمریکا تکیه کرد ناتوان شد، گفت: هر کسی به انقلاب اسلامی تکیه کرد شرافتمندانه ماند، حتی اگر آسیبی هم دید، اما به شرافت و عزتش آسیبی نرسید، ممکن است به زیرساخت هایشان آسیبی وارد شده باشد و تلفاتی هم داده باشند اما عزتشان پابرجا است.

سرلشکر سلامی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز به فضل الهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرت عظیمی را در پرتو هدایت های فرماندهی عزیز و معظم کل قوا ساخته است و این قدرت هر روز رو به کمال است و به عنوان خادم کوچک سپاه، گواهی می دهم هیچ روزی نیست که سپاه در هر عرصه ای نمادی از پیشرفت را تجربه نکند.

وی با بیان اینکه ما امروز به واقع تحت فشار و تحریم اقتصادی هستیم اما آیا چهره کشور ایران و سیمای قدرت دفاعی ما شباهتی به یک کشور تحریم شده دارد؟ افزود: در عرصه دفاعی ما دیگر بسیار کم دستاوردها و توانمندی های خود را رونمایی و افتتاح می کنیم. این سیاست جدید ما است که کمتر دستاوردهای خود را رسانه‌ای کنیم.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه به فضل الهی بیش از گذشته در حال تکامل قدرت و نیز تکوین قدرت به مفهوم تولید جدید و فناوری های جدید هستیم، گفت: ما در یک جنگ رسانه ای و فرهنگی قوی قرار داریم و علاوه بر تحریم و جنگ اقتصادی؛ فشار سیاسی، عملیات روانی و ترور هم دستور کار جاری دشمن است.

سرلشکر سلامی، بسیج همه اشرار عالم برای پیگیری خط ترور در کشور را واقعیتی انکارناپذیر توصیف و تصریح کرد: اما این در یک مقیاس تاکتیکی است، یک نفر بی دفاع در جایی میان مردم به زمین می افتد واقعاً این هنر است!؟ این غلبه استراتژیک است؟

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمن با حماقت های خود ره به جایی نخواهد برد، افزود: آنها یک نفر را با دست های خودشان به وسعت یک ملت بزرگ می کنند، او شهید می شود اما همه مردم ما قوی می شوند.

وی اظهار داشت: چه افتخاری بالاتر از اینکه یک پاسدار هدف محوری آمریکاست و وقتی زمین می‌افتد، دشمن از شهادت این پاسدار احساس می‌کند جهان را تصرف کرده است؛ البته که این عظمت دشمن نیست، بلکه عظمت آن پاسدار است.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه چون در جنگ، سلاح مؤثر است به همین جهت به‌دنبال تولید و در اختیار گرفتن پیشرفته‌ترین سلاح‌ها هستیم، اما به آن‌ها تکیه نمی‌کنیم و از سلاح، معجزه نمی‌خواهیم؛ بلکه به خدا تکیه می‌کنیم، چون این رمز پیروزی ماست.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: وقتی به خدا نگاه می‌کنید، هیبت و هیکل هر قدرتی به‌تعبیر قرآن کوچکتر از یک پشه است. وقتی از دشمن نمی‌ترسید، حرکت می‌کنید. ترس، توقف می‌آورد و در مقابل، ایمان، ترس را زائل می‌کند، انسان مؤمن از پا نمی‌نشیند، مؤمن هرچه به خطر نزدیک‌تر می‌شود، قدرتمندتر می‌شود، این خاصیت ایمان است.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: در جدار مرزهای تصنعی دشمن، توسط سپاه قدرتی ساخته شده است که اگر به حرکت درآید یک عملیات بیت المقدس برای آنها کافی است؟ حالا غلبه استراتژیک کجاست؟

وی با بیان اینکه همه عالم پشت مرزهای ما جمع شده است تا شرارت را به درون کشور ما سرازیر کنند، اما رزمندگان مومن و غیرتمند ما همه شعله های آتش را خاموش کرده اند، گفت: دشمنان ملت ایران بدانند اگر عملی انجام می دهند در سرزمینشان پاسخ می گیرند، یک انفجار در تاسیسات یا یک عمل سایبری در یک نقطه اتفاق می افتد اما دشمنان ما می دانند در مقابل چندبرابر پاسخ می گیرند ولی آنها سانسور خبری می کنند و ما هم فعلا سیاستی برای رسانه ای کردن همه اتفاقات نداریم.

فرمانده کل سپاه در پایان با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری دوازدهمین جشنواره مالک اشتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه دبیرخانه اشراف فرماندهی کل سپاه و دقت نسبت به فرایندهای انتخاب برگزیدگان، گفت: نگاه و قضاوت ما صفر و یک نیست که یک خوب است و دیگر هیچ! ما با شما در همه صحنه ها همراه هستیم و تلاش شما را می بینیم و در مراسم امروز طبق سنت جشنواره برخی از عزیزان به عنوان نماد تلاش همه فرماندهان و مسئولین مورد تقدیر قرار گرفتند.
گفتنی است، در این مراسم از تعدادی از خانواده های معظم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی به عمل آمد.

قوی شدن منطق امام و انقلاب اسلامی و مسیر سپاه است/ بیش از گذشته در حال تکامل و تکوین قدرت هستیم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 3 =