کد خبر : 305502
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
-

آمل در وضعیت قرمز

آمل در وضعیت قرمز

آمارها نشان که نشان می دهد، کرونا دست بر دار نیست و موج هفتم با شد بیشتری به سوی مازندران می تازد، پاشنه اشیل این وضعیت چیست، تنها چیزی که به ذهن می رسد عادی سازی جامعه است که هر بار روندکاهشی را در پیش گرفتیم کمی بعد پیک دیگری گریبانگیرمان شده است.

به گزارش عصرقائم، از ابتدای امسال بود که کرونا با تمام خبرهای بد و ناگوارش تمام شد، تعداد بستری ها کاهش یافت و روند خوبی در حال طی شدن بود که از دو هفته قبل کرونا دوباره به ما یاداوری کرد که هنوز دست از سر ما برنداشته و آمار بیماران کرونا قدم به سیر افزایش گذاشت.

کوچه و خیابان ها، مراسمات، مهمانی ها بدون هیچ گونه پرتکل نوید روز های قرمز برای آمل بود، اما وضعیت به اینجا ختم نمی شود، در مراسمات عروسی، ییلاقات، مهمانی ها  خبری از کرونا نیست، ترافیک خودروهای در اخر هفته، مراسمات قبل محرم نوید دورهمی های خانوادگی دارد که مجالی برای خودنمایی کروناست و پر واضح است که عادی انگاری چه در دورهمی های خانوادگی چه بر سر ما خواهد آورد.

تعداد بیماران رو به افزایش یافته است بطوری که به گفته سخنگوی علوم پزشکی مازندران ۹ شهر مازندران در وضعیت قرمز قرار گرقته است، آمل که ۱۸ مرداد از وضعیت آبی به زرد رسید، هفته گذشته به نارجی و امروز قرمز شد، بر اساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ۳۱ تیر ماه هیچ منطقه ای در استان مازندران آبی نیست، شهرستان های گلوگاه، بهشهر، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر قرمز شدند، ۶ شهرستان نارنجی و ۷ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

آمارها نشان که نشان می دهد، کرونا دست بر دار نیست و موج هفتم با شدت و هیبت بیشتری به سوی مازندران می تازد، پاشنه اشیل این وضعیت چیست، تنها چیزی که به ذهن می رسد عادی سازی جامعه است که هر بار روندکاهشی را در پیش گرفتیم کمی بعد پیک دیگری گریبانگیرمان شده است.

سید عباس حسینی، فرماندار ویژه آمل در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به  بستری ۷۲ بیمار کرونایی در امل گفت: از این تعداد ۶۲ نفر از شهروندان املی و مابقی غیر املی هستند، وضعیت این شهرستان صبح امروز قرمز شده است .

وی با بیان اینکه  تعداد بیمارانسرپایی رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: روزانه  ۸۰۷ نفر ویزیت سرپایی می شوند که عدد خوبی نیست و نگران کننده است.

فرماندار امل به رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک تاکید کرد و افزود: مردم همچنان توصیه ها را جدی بگیرند و موارد بهداشتی را رعایت کنند، از جامعه انتظار می رود مانند گذشته رفتار کنند و با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات ضروری مراقب سلامتی خود و دیگران باشند.

وی ادامه داد: امیدواریم  با رعایت پرتکل ها توسط شهروندان و همچنین زدن واکسیناسیون شرایط سختی برای این پیک نداشته باشیم.

رئیس بهداشت و درمان آمل نیز در ادامه با اشاره به قرمز شدن وضعیت آمل گفت: طبق آخرین به روز رسانی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت امروز آمل از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر یافت و در مجموع ۹ شهر در مازندران قرمز هستند.

پژمان خسروی با بیان اینکه ۳ بیمارستان در آمل درگیر بیماران کرونایی هستند، عنوان کرد:  در دو هفته اخیر بیماران کرونایی افزایش یافته است و بیماران سرپایی با علائم به بیش از ۸۰۰ بیمار رسیده است.

خسروی با تاکید اینکه هنوز به قلعه پیک نرسیدیم، خاطرنشان کرد: پیک نیز به این منوال است که در ابتدا با افزایش بیماران سرپایی و بعد از ان افزایش بستری و در اوج پیک با افزایش فوتی ها خواهد بود، هر زمان کاهش بیماران را داشتیم نشان میدهد پیک از اوج خارج شده است.

وی از مردم خواست پرتکل های کرونایی را رعایت کنند و افزود: در صورت تجمع اولویت در فضای باز باشد و اگر بسته است با وجود تحویه و زدن ماسک و۳۰ درصد ظرفیت است، در شرایط قرمز هستیم ترجیحا در فضای باز هم ماسک بزنند باشد، توصیه برای بیماران خاص زمینه ای اینکه ترجیحا در هیچ مراسمی شرکت نکنند.

رئیس بهداشت و درمان امل تصریح کرد: کلیه مراکز بهداشتی درمانی خانه های بهداشت و مصلی واکسن تزریق می شود و در ستاد شبکه نیز در ساعات عصر واکسن انجام می شود از شهروندان درخواست می کنیم تا واکسیناسیون خود را تکمیل کنند، اگر دوز سوم را نزدند حتما بزنند و اگر یاداور نزدند بعد از ۶ ماه از اخرین واکسن یاداور را دریافت کنند، آمار از لحاظ واکسیناسیون خوب نیست.

وی از محدودیت های کرونایی خبر داد  و افزود: بر اساس رنگ بندی محدودیت هایی مشخص می شود، اما تعطیلی کامل نخواهیم داشت.

خسروی تصریح کرد: این بیماری همه سنین را درگیر می کند، در سویه های قبلی کودکان کمتر درگیر کرونا می‌شدند اما در این شیوع بیمار بستری کرونایی کودک هم داریم.

۲ هزار و ۵۰۰ تخت در بیمارستان های دولتی مازندران قرار دارند و امارها نشان از افزایش بیماران در این بیمارستان هاست.

آمل در وضعیت قرمز/ تعداد بیماران سرپایی از 800 نفر گذشت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − پانزده =