کد خبر : 305451
تاریخ انتشار : شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
-

چارچوب هماهنگی عراق:‌ ما دیگر اجازه حضور ترکیه را نخواهیم داد

چارچوب هماهنگی عراق:‌ ما دیگر اجازه حضور ترکیه را نخواهیم داد

یک نماینده چارچوب هماهنگی عراق اعلام کرد که تصمیماتی قاطع علیه ترکیه در پی بمباران تفریگاه «برخ» اتخاذ خواهد شد و به ارتش ترکیه اجازه حضور در اراضی عراق داده نخواهد شد.

به گزارش عصرقائم، «ابتسام الغراوی»، نماینده چارچوب هماهنگی عراق به خبرگزاری شفق نیوز گفت که «جلسه امروز پارلمان صرفا برای گوش دادن به سخنان وزرا و فرماندهان نظامی نبود، بلکه تصمیمات الزام آور خواهد بود».

وی افزود: «ارتش ترکیه با احداث ۵ پایگاه نظامی و استقرار بیش از ۱۰۰ مرکز نظامی و حضور بیش از چهار هزار نیرو در عراق و انجام بیش از ۲۰ هزار سورت پروازی، خاک این کشور را اشغال و حاکمیت آن را نقض کرده است».

نماینده چارچوب هماهنگی عراق تصریح کرد: «نیروهای ترکیه‌ای مستقر در خاک عراق انواع مختلفی از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی دارند».

الغراوی در پایان گفت: «ما دیگر اجازه حضور نیروهای ترکیه‌ای را نخواهیم داد و همانطور که با داعش مواجه شدیم، با حزب کارگران کردستان، ارتش ترکیه و هر نیرویی که حاکمیت عراق را زیر پا بگذارد، مقابله خواهیم کرد».

از طرفی «احمد الاسدی»، دیگر عضو چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از ترکیه خواست تا خساراتی را که عراق در نتیجه حمله به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور متحمل شده و همچنین غرامت خانواده‌های قربانیان را پرداخت کند.

الاسدی افزود: ما این حمله آشکار به حاکمیت عراق و این وحشیگری را که طی ماه‌های گذشته در هدف قرار دادن شهرهای عراق و شهروندان عراقی تکرار شده است، به شدت محکوم می کنیم.

چارچوب هماهنگی عراق:‌ ما دیگر اجازه حضور ترکیه را نخواهیم داد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =