کد خبر : 305443
تاریخ انتشار : شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
-

تأمین ۴۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز کشور از محل تولید داخلی

تأمین ۴۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز کشور از محل تولید داخلی

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار اینکه دولت سیزدهم برای رفع نیازهای اساسی کشور از طریق توانمندسازی داخلی پایه گذاری کرده است، افزود: تا پایان سال جاری از محل تولید داخلی ۴۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز کشور تأمین می‌شود.

به گزارش عصرقائم، یاسر احمدوند در آیین آغاز تولید کاغذ چاپ و تحریر کتب درسی در شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه با حمایت‌های دولت، زمینه برای تولید و نشر ۱۰۰ درصدی داخلی در دست برنامه ریزی و مهیا شدن است، افزود: عزم دولت بر این است که کاغذ را با تولید داخل تأمین کند.

وی با اظهار اینکه دولت سیزدهم برای رفع نیازهای اساسی کشور از طریق توانمندسازی داخلی پایه گذاری کرده است، افزود: تا پایان سال جاری از محل تولید داخلی ۴۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز کشور تأمین می‌شود.

احمدوند کاهش تعرفه واردات چوب و تأمین آن را از جمله خواسته‌ها بیان کرد و گفت: تولید کیفی و کاهش قیمت تمام شده کاغذ باید جزو اولویت‌ها باشد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش و پرورش را از مهمترین مشتریان کاغذ کشور بیان کرد و گفت: تأمین کاغذ کتب درسی از محل تولید داخل رقم خورده است.

وی بااظهار اینکه ماهانه هزار تن کاغذ از صنایع مازندران برای تنظیم بازار وارد بازار می‌شود، گفت: کشور سالانه به ۲۰ هزار تن کاغذ تحریر نیاز دارد که باید با تولیدات داخل آن را فراهم و تأمین کرد.

حجت‌الاسلام علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز گفت: سال‌ها کتاب‌های درسی و غیر درسی با کاغذ‌های وارداتی چاپ می‌شد و خیز این مجموعه برای تامین دو سوم از نیاز‌های داخلی کاغذ و بومی سازی و استفاده از دانش و ظرفیت‌های داخلی همان دستاورد‌هایی است که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: وزارت آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که علاوه بر حمایت، در صورت افزایش ظرفیت، تمامی کاغذ‌های تولیدی را خریداری کند.

ابروفراخ مدیرکل سلولزی و بهره برداری چاپ و ونشر وزارت صمت گفت:کاغذ‌های تولیدی این مجموعه توجیه قیمتی بسیار جذاب تری دارد آن هم با پیش بینی ۴۰ هزار تن کاغذ چاپی در سال جاری که نه تنها از موارد مشابه وارداتی در بحث کیفیت و سطح استاندارد پایین‌تر نیست بلکه هم اندازه و متفاوت‌تر است.

استاندار مازندران نیز گفت: امروز در حالی چوب و کاغذ مازندران سرامد تولید این محصول در کشور شده است که تا اوایل نیمه دوم سال گذشته در خطر ورشکستی بوده است و با حمایت دولت اراده و مدیریت خوب تامین کننده بخش زیادی از مصارف داخلی می‌شود.

سیدمحمود حسینی پور افزود: با تشکیل ستاد کارگروه تخصصی جهت تامین نیاز‌های اولیه این واحد تولیدی مقرر شد علاوه بر جذب حمایت‌های ملی از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، نسبت به ساماندهی چوب‌های شکسته شده در سطح جنگل پس از طرح تنفس جهت تامین نیاز مواد اولیه این واحد تولیدی اقدام شود.

امید نیک نژاد مدیر عامل این مجموعه با اشاره به اینکه ۱۴۷ میلیون جلد کتاب درسی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تولید خواهد شد، افزود: ۷۵ درصد ان با کاغذ‌های این شرکت تامین می‌شود.

نیک نژاد گفت: کاغذ کتاب‌های درسی ۱۸ میلیون دانش آموز،  از ۱ مرداد تا پایان سال ۱۴۰۱ تامین می‌شود و علاوه بر آن از پایان مرداد ماه علاوه بر کاغذ‌های چاپی و تحریر ماهانه هزار تن کاغذ تولید و با قیمت کمتر به بازار عرضه خواهد شد.

تأمین ۴۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز کشور از محل تولید داخلی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =