کد خبر : 305329
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
-

دیده‌بان حقوق بشر عراق: ترکیه‌ها ده‌ها غیرنظامی را طی سال‌های گذشته کشته است

دیده‌بان حقوق بشر عراق: ترکیه‌ها ده‌ها غیرنظامی را طی سال‌های گذشته کشته است

دیده بان حقوق بشر عراق امروز (چهارشنبه) از دولت این کشور خواست تا به حملات ترکیه که مناطق غیرنظامی را در اقلیم کردستان و دیگر مناطق از جمله شهرستان سنجار هدف قرار می‌دهد، پایان دهد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روسیا الیوم، دیده بان حقوق بشر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت ترکیه اقدام به بمباران خاک عراق می‌کند که بیشتر آن مناطق، بر اساس قانون انسانی بین المللی مناطق غیرنظامی است. قانون بین الملل طرف‌های درگیر در نزاع‌های مسلحانه را ملزم می‌کند که در همه حال، بین غیرنظامیان و نیروهای نظامی و مناطق غیرنظامی و اهداف نظامی تمایز قائل شوند و تدابیر احتیاطی لازم را برای حفاظت از غیرنظامیان در مقابل خطرات جنگ اتخاذ کنند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ترکیه‌ای از حزب کارگران کردستان به عنوان بهانه‌ای برای تحقق نفوذ نظامی گسترده در عراق استفاده می‌کنند و مناطق غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند و باعث کشته شدن ده‌ها غیرنظامی طی سال‌های گذشته شده‌اند اما دولت‌های متوالی در عراق سکوت عجیبی در قبال این اقدامات ترکیه اتخاذ می‌کنند.

دیده بان حقوق بشر عراق از دولت عراق خواست تا نسبت به گروه‌های مسلح همچون حزب کارگران کردستان که ترکیه از آنها به عنوان بهانه‌ای برای انجام عملیات خود بهره برداری می‌کند، موضعی اتخاذ کند چراکه حزب کارگران کردستان نیز دست به نقض‌هایی در برخی مناطق تحت تصرف خود در شمال کشور می‌زند.

دیده‌بان حقوق بشر عراق: ترکیه‌ها ده‌ها غیرنظامی را طی سال‌های گذشته کشته است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 5 =