کد خبر : 305175
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
-

ویکتور اوربان: اروپا با تحریم روسیه به سینه خود شلیک کرد

ویکتور اوربان: اروپا با تحریم روسیه به سینه خود شلیک کرد

نخست‌وزیر مجارستان امروز (جمعه) گفت، اتحادیه اروپا با تحریم‌های نسنجیده علیه روسیه «به ریه‌های خود شلیک کرده» و اگر تحریم‌ها را لغو نکند، ممکن است اقتصاد اروپا نابود شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، با آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه و تحریم‌هایی که علیه مسکو وضع شد، صادرات گاز به اروپا کاهش و بهای سوخت افزایش یافته است. کشورها به پر کردن مجدد انبارها و تنوع بخشیدن به زنجیره تامین آن‌ها وادار شده‌اند.

افزایش بهای گاز و برق باعث شد تا در روز چهارشنبه ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان سقف چندین ساله قیمت‌های آب و برق را برای خانوارهای پرمصرف کاهش دهد.

اوربان که از دیرباز با نظام تحریم‌ها مخالف بوده، در مصاحبه‌ای گفت: در ابتدا فکر می‌کردم که تنها به پای خود شلیک کرده‌ام، اما اکنون مشخص شده که اروپا به ریه‌های اقتصاد خود شلیک کرده و نفس‌نفس می‌زند.

اوربان گفت، اوکراین به کمک نیاز دارد، اما رهبران اروپایی باید در استراتژی خود تجدیدنظر کنند، چرا که تحریم‌ها موجب وارد آمدن آسیب گسترده به اقتصاد اوپا شده و در تضعیف روسیه و به پایان رساندن جنگ نقشی نداشته‌اند.

او گفت: تحریم‌ها به واکراین کمکی نمی‌کنند، اما برای اقتصاد اروپا مضر بوده و اگر وضع همینطور ادامه یابد، آن‌ها اقتصاد اروپا را نابود می‌کنند. آنچه امروز شاهد آن هستیم، طاقت‌فرساست.

اوربان افزود: بروکسل باید به این نتیجه برسد که اشتباه محاسباتی کرده و سیاست تحریم‌ها بر فرض‌های اشتباهی استوار است که باید تغییر کنند.

ویکتور اوربان: اروپا با تحریم روسیه به سینه خود شلیک کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =