کد خبر : 305144
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
-

نخست وزیر سریلانکا به عنوان رئیس جمهور موقت سوگند یاد کرد

نخست وزیر سریلانکا به عنوان رئیس جمهور موقت سوگند یاد کرد

بر اساس گزارش دفتر نخست وزیری سریلانکا، رانیل ویکرمسینگه، نخست وزیر این کشور امروز جمعه در پی استعفای گوتابایا راجاپاکسا از مقام ریاست جمهوری سریلانکا، به عنوان رئیس جمهور موقت در برابر قاضی دادگاه عالی سوگند یاد کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ماهیندا یاپا آبیواردنا، رئیس پارلمان سریلانکا گفت که نامه استعفای راجاپاکسا از ریاست جمهوری را دریافت کرده است و از این لحظه به بعد، او رسما از سمتها و وظایف قانونی اش به عنوان رئیس جمهور استعفا کرده است.

این رئیس پارلمان سریلانکا در ادامه این نشست خبری بیان داشت: “در این شرایط، رویه قانون اساسی برای تعیین رئیس جمهور جدید فعال خواهد شد. تا زمانی که این رویه قانون اساسی به پایان برسد، بر اساس قانون اساسی، نخست وزیر در مقام رئیس جمهور، ناظر بر وظایف، کارکردها و اختیارات دفتر ریاست جمهوری خواهد بود.

وی تاکید کرد: این مجلس فردا ۱۶ ژوئیه (۲۵ تیرماه) تشکیل جلسه می دهد و از همه نمایندگان خواست تا در این روز در نشستهای پارلمانی شرکت کنند.

وی خواستار همکاری حداکثری برای روند دموکراتیک انتخاب رئیس جمهور و دولت جدید از جانب همه رهبران احزاب، مقامات دولتی و نیروهای امنیتی شد و از شهروندان سریلانکا درخواست ویژه کرد تا محیطی مسالمت آمیز ایجاد کنند که به همه قانونگذاران امکان حضور آزادانه در پارلمان را بدهد.

این رئیس پارلمان سریلانکا بیان داشت، مایل است تحت یک چنین محیطی و با کمک همه افراد مسئول روند انتخاب یک رئیس جمهور جدید را در یک دوره کوتاه هفت روزه به نتیجه برساند.

نخست وزیر سریلانکا به عنوان رئیس جمهور موقت سوگند یاد کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =