کد خبر : 305173
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
-

اقامه نماز جمعه بغداد با مشارکت حامیان مقتدی صدر

اقامه نماز جمعه بغداد با مشارکت حامیان مقتدی صدر

نماز جمعه امروز عراق در شهرک صدر بغداد با حضور حامیان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برگزار شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه شفق نیوز، در شهرک صدر بغداد مراسم نماز جمعه با حضور جمعی از حامیان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در حالی که کفن پوشیده بودند برگزار شد.

مقتدی صدر درجریان سخنرانی خود در نماز جمعه امروز خواهان انحلال تمام گروه‌ها شد و تاکید کرد: چهره‌هایی که قبلا امتحانشان را در سیاست داده‌اند نباید در دولت فدرال آینده مناصبی داشته باشند.

وی گفت: ما خواهان بازگشت واقعه اسپایکر( که به‌ دست داعش در پایگاه هوایی اسپایکر و کاخ ریاست‌جمهوری صدام در تکریت عراق پس از سقوط موصل و تکریت اتفاق افتاد) و فروش مناطق عراق نیستیم.

صدر گفت: “من سخنگوی مرجعیت نیستم اما ما می‌دانیم مرجعیت در را به روی تمام سیاستمداران بسته است و این ننگی برای تمام سیاستمداران است. بیشتر سیاستمداران رویکردهای خارجی دارند.”

مقتدی صدر از تمام فراکسیون‌های سیاسی شیعه خواست به درگاه خداوند توبه و فاسدان را در مقابل دستگاه قضایی محاکمه کنند. وی گفت: ما در دو راهی دشوار و ناهمواری هستیم. کسانی مشتاق تشکیل دولت هستند که ما به آن‌ها حسن ظن نداریم و قبلا آن‌ها را تجربه کرده‌ایم و این‌ها نباید مجددا روی کار بیایند.

صدر تأکید کرد : نمی‌توانیم با وجود گروه‌های مسلح غیرقانونی دولت قدرتمندی تشکیل دهیم برای همین باید تمام این گروه‌ها منحل شوند. باید حشد شعبی مجددا بازسازی و از مداخله‌های خارجی دور شود و نباید آن را وارد جنگ‌های طایفه‌ای و خارجی کرد.

اقامه نماز جمعه بغداد با مشارکت حامیان مقتدی صدر

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 16 =