کد خبر : 305178
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
-

واکنش کره شمالی به تصمیم اوکراین برای قطع روابط دیپلماتیک با پیونگ یانگ

واکنش کره شمالی به تصمیم اوکراین برای قطع روابط دیپلماتیک با پیونگ یانگ

وزارت امور خارجه کره شمالی گفت، این کشور بعد از شریک شدن در اقدامات “غیرقانونی ناعادلانه” آمریکا در راستای نقض حاکمیت پیونگ یانگ، هیچ حقی برای مطرح ساختن مسائلی حاکمیتی ندارد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی که از سوی خبرگزاری رسمی این کشور بعد از اقدام پیونگ یانگ در به رسمیت شناختن جمهوری های شرق اوکراین به عنوان کشور مستقل انتشار یافت، تصریح شد: ما به تقویت و توسعه دوستی و همکاری با همه کشورهایی که به حاکمیت ما احترام می گذارند و با ما رفتار مطلوب دارند بر اساس اصل برابری حاکمیتی، عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر و احترام دو جانبه ادامه خواهیم داد.

اوکراین روابطش با کره شمالی را بعد از اقدام پیونگ یانگ در به رسمیت شناختن جمهوری‌های شرق این کشور قطع کرده و آن را “تلاشی در راستای تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی خود” خواند.

وزارت امور خارجه کره شمالی با این حال از این تصمیم دفاع و تاکید کرد، اوکراین پیشتر به یک سری اقدامات اعمال شده علیه پیونگ یانگ تحت رهبری آمریکا شامل تحریم‌های اعمال شده از بابت برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی کمک کرده است.

این وزارتخانه گفت: اوکراین در گذشته با مشارکت فعالانه در سیاست خصمانه غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا خودش مرتکب عملی شده که شدیدا فاقد انصاف و عدالت بین کشورهاست و به این ترتیب حقی به چالش کشیدن ما یا مشکل‌دار خواندن ما از بابت اقدام مشروع حاکمیت‌مان ندارد.

واکنش کره شمالی به تصمیم اوکراین برای قطع روابط دیپلماتیک با پیونگ یانگ
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + 6 =