کد خبر : 305093
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
-

بحث دربارۀ مبانی و شیوه‌های پژوهش در فارسی

بحث دربارۀ مبانی و شیوه‌های پژوهش در فارسی

نشست نقد و بررسی کتاب «مبانی و شیوه‌های پژوهش در زبان و ادبیات فارسی» نوشتۀ قدرت‌الله طاهری برپا می‌شود.

به گزارش عصرقائم، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه (۲۸ تیر) ساعت ۱۵ به نقد و بررسی کتاب «مبانی و شیوه‌های پژوهش در زبان و ادبیات فارسی» نوشتۀ قدرت‌الله طاهری اختصاص دارد که با حضور علیرضا محمدی‌کله‌سر و مولف برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحۀ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

افزون‌براین، در خبر برگزاری این نشست آمده است: با وجود سنجش «علمی» همۀ امور، ازجمله جلوه‌های گوناگون هنر و ادبیات در عصر حاضر، پاره‌ای از استادان با تجربه، در «علم» بودن ادبیات و ضرورت به کارگیری روش‌های علمی در پژوهش‌های ادبی تردید دارند. در این اثر، مولف ضمن طرح آموزش اصول بنیادین تحقیق به پژوهشگران جوان، اعم از دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری «زبان و ادبیات فارسی» کوشیده‌ است از «عملیت» ادبیات با استفاده از مبانی نظری و روش‌های متداول سایر دانش‌ها دفاع کند. کتاب‌هایی که تاکنون در این زمینه نوشته‌ شده‌اند، اغلب در باب «شناخت مراجع ادبی و مقدمات پژوهش» هستند و تاکنون شیوه‌ها و اصول بنیادین پژوهش در ادبیات کاویده‌ نشده و محققان بزرگ ادبیات معاصر نیز تجربیات پژوهشی خود را به کتابت در نیاورده‌اند تا به صورت مدون به نسل‌های بعد از خود منتقل شود.

بحث دربارۀ مبانی و شیوه‌های پژوهش در فارسی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 1 =