کد خبر : 305114
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
-

برپایی نشست علما و اندیشمندان مسلمان

برپایی نشست علما و اندیشمندان مسلمان

به مناسبت عید سعید قربان و همزمان با سفر حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به روسیه نشست علما و اندیشمندان مسلمان مسکو به میزبانی کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و در اقامتگاه سفیر برپا شد.

به گزارش عصرقائم، این نشست  با حضور «دمیر محی‌الدینف» معاون شورای مفتیان روسیه، «نفیع‌الله عشیرف» رئیس اداره دینی بخش آسیایی روسیه، حجت الاسلام و المسلمین «اکبری جدی» رییس مرکز اسلامی مسکو، حجت‌الاسلام والمسلمین «موصلی» نماینده آیت‌الله سیستانی و روسای جمعیت‌ها و اندیشمندان شیعه و سنی مسکو برگزار شد.

شرکت‌کنندگان درخصوص لزوم وحدت جامعه مسلمانان و تلاش برای تقویت همبستگی و انسجام اسلامی سخن گفتند.

در ابتدای این نشست کاظم جلالی سفیر کشورمان با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه و حضور در مسجد جامع مسکو و دیدار با مفتی« شیخ راویل عین‌الدین» و نمازگزاران این مسجد درباره نقش و جایگاه مسلمانان در منظومه روابط ایران با روسیه صحبت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز با سپاس از ابتکار سفیر کشورمان در مسکو برای برپایی این نشست، تلاش برای تقریب را یکی از سیاست‌های محوری جمهوری اسلامی ایران خواند و درخصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های مجمع سخن گفت.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + نوزده =