کد خبر : 305084
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
-

زنگ خطر برای بسکتبال ایران در رنکینگ کاپ آسیا

زنگ خطر برای بسکتبال ایران در رنکینگ کاپ آسیا

طبق رنکینگ فدراسیون جهانی بسکتبال، ایران دوازدهمین قدرت مسابقات کاپ آسیا ۲۰۲۲ است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از فدراسیون جهاین بسکتبال، مسابقات کاپ آسیا بسکتبال ۲۰۲۲ اندونزی، از امروز (سه‌شنبه) ۱۲ جولای آغاز و تا ۲۴ همین ماه در جاکارتا پیگیری خواهد شد که به همین منظور، پاور رنکینگ ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها اعلام شد.

طبق رنکینگ اعلام شده برای معرفی تیم‌ها بر اساس قدرت و شانس کسب عنوان قهرمانی، تیم‌های استرالیا،‌ لبنان، نیوزلند و کره‌جنوبی، چین، اردن، چین و فیلیپین به ترتیب در رتبه‌های اول تا هشتم قرار دارند. در ۸ تیم دوم جدول نیز بحرین، قزاقستان، عربستان، ایران، چین تایپه، اندونزی (میزبان)،‌هند و سوریه نیز به ترتیب در رتبه‌های نهم تا شانزدهم حضور دارند.

زنگ خطر برای بسکتبال ایران در رنکینگ کاپ آسیا

نکته جالب قرار گرفتن ایران، نایب قهرمانی دور گذشته مسابقات در رتبه دوازدهم است. طبق نظر FIBA (فدراسیون جهانی) که معیار آن نتایج کسب شده در بازی‌های اخیر از جمله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ است، حتی شانس تیم‌هایی چون لبنان، اردن و کره جنوبی هم برای قهرماین بیشتر از ایران است.

فیبا با اشاره به باخت ایران مقابل قزاقستان، در پنجره سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ نوشت: یک پنجره دیگر در مقدماتی جام جهانی، یک باخت سخت دیگر برای ایران. ایران پس از شکست دوباره مقابل قزاقستان اگر بخواهد به فینال جام ملت‌های آسیا برسد راه سختی دارد. هسته اصلی این تیم را حامد حدادی، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی و بهنام یخچالی تشکیل می‌دهد که مطمئناً می‌توانند به این مهم دست پیدا کنند اما آن‌ها کار زیادی برای انجام خواهند داشت.

زنگ خطر برای بسکتبال ایران در رنکینگ کاپ آسیا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − سه =