کد خبر : 305058
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
-

در شرایط استرس‌آور با مشاوره، شادی خود را حفظ کنیم

در شرایط استرس‌آور با مشاوره، شادی خود را حفظ کنیم

بسیاری از مردم وقتی احساس می‌کنند تحت فشار بیش از حد زندگی قرار گرفته‌اند، تکانشی برخورد می‌کنند؛ عرق می‌کنند و عصبی به نظر می‌رسند و نمی‌توانند ورژن شاد و خوشحالی از خود، به نمایش بگذارند. شادی و احساس شادی، یک موضوع کاملا نسبی است و ممکن است از فردی به فردی دیگر تفاوت کند و نمی‌توان گفت یک اتفاق واحد، برای دو فرد یک معنا را دارند. جهت یافت نکاتی برای افزایش شادی با ما همراه باشید.

به گزارش عصرقائم، به نقل از مرکز مشاوره انتخاب نو، براساس مشاوره روانشناسی و تحقیقات؛ یکسری موارد هستند که برای افراد زیادی شادی‌آور هستند و عموما در طیف شادی بخش‌ها قرار می‌گیرند. این موارد در شاخه روانشناسی به نام روانشناسی مثبت‌گرا شناسایی و بررسی می‌شوند، بنابراین می‌توانیم بدانیم چه تغییرات خاصی می‌تواند بیشتر افراد را خوشحال کند.

نکاتی برای افزایش شادی حتی زمانی که زندگی پر استرس است

در حالی که ممکن است نتوانید همه عواملی را که باعث ایجاد استرس در زندگی‌تان می‌شوند را کنترل کنید، چند کار وجود دارد که می‌توانید برای از بین بردن عوامل استرس‌زا انجام دهید و این‌گونه کمتر احساس فشار کنید  و بتوانید راحت‌تر با آن روز بد کنار بیایید. اگر شما نیز به علت شرایط پراسترس جامعه مدرن نیاز به آرامش بیشتری دارید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد، پس تا انتهای آن همراه ما باشید.

خوش بینی را پرورش دهید

در حالی که چندین مورد در زندگی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش استرس در آنها تغییر ایجاد کنید، چیزهایی نیز وجود دارد که باید با آنها کنار بیایید، مانند استرس‌های شغلی، برنامه‌های شلوغ (مخصوصاً اگر بچه دارید) و سایر عوامل استرس‌زا که به وجود می‌آیند. برای ایجاد خوش‌بینی بهتر است تا نگاهتان را نسبت به استرس تغییر دهید تا اینگه از بروز واکنش استرسی بدن جلوگیری کنید.

روابط سالم بسازید

در شرایط استرس‌آور با مشاوره، شادی خود را حفظ کنیم

همان‌طور که بیشتر ما به طور غریزی می‌دانیم، روابط سالم یکی از بهترین ملاک‌های خوشبختی است. بر اساس نظر خانم دکتر نسرین باقری درمانگر در مرکز مشاوره ازدواج روابط مثبت، حمایتی و متقابلا محترمانه، احساس شادی را در ما آسان‌تر می‌کنند و می‌توانند استرس ما را در هنگام مواجهه با چالش‌های اجتناب‌ناپذیر محافظت کنند. برای ساختن روابط سالم، به انسان‌های امن و سلامت نیاز دارید. اگر دایره ارتباطی شما با انسان‌های سمی تعریف شده است در روابط خود تجدید نظر کنید. برای قوی نگه داشتن روابط خود، مهم است که برای دوستان خود وقت بگذارید، حس شوخ طبعی را حفظ کنید و مطمئن شوید که مهارتهای ارتباطی سالم و حل مسئله را دارید.

برای رسیدن به شادی از میانبرها استفاده کنید

با داشتن یک سبک زندگی پرمشغله وعوامل استرس‌زایی که خیلی اوقات بدون دلیل ایجاد می شوند، مهم است که مسیرهای سریعی برای رسیدن به شادی داشته باشید، بنابراین می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن احساسات مثبت را ایجاد یا بازیابی کنید. دانستن اینکه چه چیزی می تواند شما را خوشحال کند، راهی سریع و آسان برای بالا بردن روحیه شما به طور کلی و تبدیل شادی به یک عادت است.

برای آنچه برای شما مهم است جا باز کنید

معمولاً کارهای زیادی در برنامه شما وجود دارد که احساس می‌کنید باید انجام دهید (و باعث استرس شما می‌شود) و این‌گونه زمان زیادی برای فعالیت‌هایی که از آنها لذت می‌برید و برایتان معنادار هستند، ندارید. شما باید برخی از آن فعالیت‌های «مرا تحت فشار قرار دهید» را حذف کنید تا جایی برای فعالیت‌های «من را خوشحال کنید» باز کنید. این می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما قطعا غیرممکن نیست.

 کاهش مصرف انرژی

بخش‌های خاصی از زندگی شما می‌تواند انرژی شما را تخلیه کند و روح شما را فرسوده کند. این بخش‌ها می‌توانند هر چیزی باشند، از فردی که انرژی منفی یا خواسته‌های زیادی از شما دارد تا مسئولیت‌های بی‌شماری که خارج از توان شما است. براساس نظر آقای دکتر محمدرضا تابع جماعت در مرکز مشاوره خانواده و مطالعات صورت گرفته، خیلی اوقات این مسائل، آدمی را به سمتی می‌برد که دست به معمول‌ترین مکانسیم‌های دفاعی مانند سرکوب و اجتناب می‌زند که شاید در کوتاه‌مدت، آرامش‌بخش باشد اما در بلندمدت بسیار آسیب‌رسان است.  در بیشتر مواقع، آنقدر به این مسائل عادت می‌کنیم که متوجه نمی‌شویم چه تعداد از آن‌ها را در زندگی خود داریم و سعی نمی‌کنیم آن‌ها را از بین ببریم. با آگاهی بیشتر از این مسائل، می‌توانید زمان و انرژی کافی برای شادی و خوشحالی خود، صرف کنید.
در شرایط استرس‌آور با مشاوره، شادی خود را حفظ کنیم

سخن پایانی:

امید داریم که این متن برای شما سودمند بوده باشد. اگر این روزها درگیر مسائل ذهنی هستید و زندگی برای شما سخت شده است، بدانید که هر انسانی در زندگی با سختی‌هایی روبرو هست که می‌تواند شرایط سختی را روبه‌روی او قرار دهد. صبور باشید و اجازه دهید تا این سختی‌ها، شما را تبدیل به فردی کند که بسیار قوی و محکم هست. اگر با توجه به مطالب بالا، احساس کردید نیاز به کمک دارید، بهترین و امن‌ترین کار، مراجعه به بهترین مرکز مشاوره و صحبت با یک روانشناس حاذق است تا این‌گونه مشکلات و شرایط را بهبود دهید. یکی از کلینیک‌های خوب در این مورد، مرکز مشاوره انتخاب نو است در طول مسیر پرتکاپو و تنش‌زای درمان کنار شما مراجعین عزیز خواهد بود. در انتها بدانید که مراجعه به درمانگر را جدی بگیرید و در سختی‌ها خود را تنها احساس نکنید و اجازه دهید تا احساسات تان بروز پیدا کنند و بهبود یابید.

در شرایط استرس‌آور با مشاوره، شادی خود را حفظ کنیم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 7 =