کد خبر : 305050
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
-

برگزاری کلاس‌های جبرانی ـ تابستانی برای متوسطه‌ها در ۴ درس

برگزاری کلاس‌های جبرانی ـ تابستانی برای متوسطه‌ها در ۴ درس

معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه مهمترین نگرانی مسئولان آموزش و پرورش نارسایی یادگیری دانش‌آموزان در آینده در پی شیوع کروناست گفت: محدودیت‌های آموزش و یادگیری دانش‌آموزان در دوران کرونا مشکلاتی را به وجود آورد که مسئولان آموزش و پرورش را بر آن داشت تا با اجرای طرح تعمیق، این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند. دولت بدین منظور ۱۵ هزار میلیارد ریال در نظر گرفت تا افت تحصیلی دانش‌آموزان جبران شود.

به گزارش عصرقائم، محمد مهدی کاظمی روز سه‌شنبه در آئین افتتاح طرح تعمیق و تثبیت یادگیری که در آموزشگاه نرجس شهر شریف‌آباد پاکدشت برگزار شد، اظهار کرد: دولت برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای برگزاری دوره‌های آموزشی تعمیق و تثبیت یادگیری تابستان امسال اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: در ۲۵ ماه گذشته شیوع ویروس کرونا موجب ایجاد اختلال و نارسایی در یادگیری دانش‌آموزان و موجب شد تا فرصت‌های برابر یادگیری برای همه دانش‌آموزان فراهم نشود لذا خادمان مردم در آموزش و پرورش با اجرای طرح تعمیق و تثبیت یادگیری تلاش دارند تا وظیفه خود را نسبت به تک تک دانش‌آموز در امر یادگیری انجام دهند.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین شعارهای دولت مردمی سیزدهم، تحقق عدالت اجتماعی در کشور است که مهمترین نماد آن را باید در عدالت تربیتی و آموزشی در مدارس مشاهده کرد و مسئولان موظفند تا با برنامه ریزی صحیح و مناسب، زمینه این مهم را فراهم کنند.

کاظمی با اشاره به آسیب‌های کرونا به حوزه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش، اصل فقط دسترسی آموزشی نیست بلک باید یادگیری و فرصت یادگیری برابری برای همه دانش‌آموزان فراهم شود که این امر در ایام شیوع ویروس کرونا محقق نشد، محدودیت‌های آموزش و یادگیری دانش‌آموزان در دوران کرونا مشکلاتی را به وجود آورد که مسئولان آموزش و پرورش را بر آن داشت تا با اجرای طرح تعمیق، این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: اجرای این طرح در ستاد ملی کرونا و با همکاری دولت عملیاتی شد و با وجود تمام مشکلات ناشی از شرایط اقتصادی کشور، دولت ۱۵ هزار میلیارد ریال برای اجرای آن در نظر گرفت تا افت تحصیلی دانش‌آموزان جبران شود.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش وپرورش  مهمترین نگرانی مسئولان آموزش و پرورش را نارسایی یادگیری دانش‌آموزان در آینده اعلام کرد و گفت: اگر بنیان یادگیری دچار خلل شود و از امروز برای جبران افت تحصیلی و پیشگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان چاره‌ای اساسی اندیشیده نشود، قطعا در یادگیری آینده آنان نیز خلل وارد می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تعمیق و تثبیت یادگیری، فرصت مناسبی برای جبران اُفت تحصیلی دانش‌آموزان فراهم می‌شود، اجرای این طرح لزوماً آموزشی نیست بلکه باید در اجرای آن از فعالیت‌های فرهنگی غافل نشویم.

وی از حضور یک میلیون و ۱۴۵ هزار دانش‌آموز دوره اول و دوم متوسطه در دوره تعمیق و تثبیت یادگیری خبر داد و افزود: این طرح در ۴ عنوان درسی که بیشترین میزان افت تحصیلی در آن رخ داده اجرا می‌شود و طی آن ۳۰ تا ۳۶ ساعت آموزش به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: مدیران مدارس باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که اجرای این طرح با رویکرد تربیتی همراه بوده و فعالیت‌های فوق برنامه در قالب طرح‌های فرهنگی و اردوهای تفریحی زمینه را برای ایجاد محیط شاداب برای یادگیری بیشتر دانش‌آموزان فراهم کند.

وی یادآور شد: آموزش غیرحضوری باعث شده تا دانش‌آموزان در یادگیری خود احساس ضعف کنند، قطعا استعداد دانش‌آموزان مشکلی ندارد و باید تلاش کرد تا باور ضعیف بودن در برخی از دروس از دانش آموزان دور شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از تلاش معلمان در ایام شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: در ۲۵ ماه شیوع ویروس کرونا معلمان ایران اسلامی پا به پای مدافعان سلامت، پای کار آموزش آینده‌سازان کشور آمده و با تلاش و مجاهدت شبانه روزی، جلوه‌های ویژه‌ای در آموزش آینده‌سازان کشور خلق کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه کاظمی گفت: یکی از مهمترین صفات حضرت علی(ع) که همواره در اذهان نقش بسته، توجه به عدالت در جامعه اسلامی است که این امر در حوزه آموزش و پرورش باید به  عنوان یک اصل مورد توجه همه مسئولان قرار بگیرد.

برگزاری کلاس‌های جبرانی ـ تابستانی برای متوسطه‌ها در ۴ درس
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 20 =