کد خبر : 304992
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
-

طرح «نگهبان محله» راه حل نوروزی برای کاهش سرقت

طرح «نگهبان محله» راه حل نوروزی برای کاهش سرقت

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که با اجرای طرح «نگهبان محله» هم جلوی سرقت منازل گرفته می‌شود و هم پلیس آزاد می‌شود تا گشت زنی‌های روزانه خود را انجام دهد و جلوی کیف قاپی را بگیرد.

به گزارش عصرقائم، حسن نوروزی در گفت‌وگو ، با اشاره به طرح پیشنهاداتی درباره عدم تناسب مجازات و جرم در موضوع سرقت و لزوم افزایش مجازات سرقت و کیف قاپی با تاکید بر اینکه این اقدام مبارزه با معلول است و من مخالفم آن هستم، خاطر نشان کرد: اعتقاد من این است که در سراسر کشور طرح «نگهبان محله» را اجرا کنیم؛ یعنی هر خیابان و کوچه و خانه‌ای مبلغی در حدود ۱۰- ۲۰ هزار تومان پرداخت کنند و کیوسک‌هایی برپا  و نگهبانان محله در آن مستقر شوند؛ در این صورت جلوی سرقت گرفته می‌شود.

وی گفت: با اجرای طرح نگهبان محله پلیس آزاد می‌شود تا گشت زنی‌های روزانه خود را انجام دهد و جلوی کیف قاپی را بگیرد.

بیشتر بخوانید:

هر آنچه باید در مورد جرم و مجازات «سرقت» بدانیم

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به تعداد زندانیان در کشور خاطر نشان کرد: ما نشسته‌ایم و فقط می‌گوییم که یک سارق را دو سال به زندان بیندازیم و دیگری را ۲۰ سال زندانی کنیم؛ این درحالی است که امروز تعداد زندانیان به ۲۴۰ هزار نفر رسیده است و داخل زندان ها را نمی‌توانیم کنترل کنیم و مشکلاتی در این زمینه ایجاد شده است.

نوروزی تاکید کرد: با اجرای طرح نگهبان محله در همه محله‌ها، خانه‌های خالی، خانه‌های محل فساد و خانه‌های مشکوک به بخش امنیتی شهر گزارش و کنترل می‌شوند. من چندی پیش طرح نگهبان محله را از تریبون مجلس اعلام کردم و اجرایی شدن آن را دنبال خواهم کرد.

طرح «نگهبان محله» راه حل نوروزی برای کاهش سرقت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =