کد خبر : 304993
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
-

سامانه ضدبارش تگرگ به کمک مدیریت بحران و حوادث آمد

سامانه ضدبارش تگرگ به کمک مدیریت بحران و حوادث آمد

سامانه ضدبارش تگرگ طی فرآیندی در آسمان، تگرگ را تبدیل به باران می‌کند و در هنگام بارش خسارت‌های کمتری به تاسیسات تحمیل می‌شود.

به گزارش عصرقائم، علیرضا نوریان، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده این سامانه گفت: مهمترین مزیت سامانه ضدبارش تگرگ به صفر رساندن خسارت‌های احتمالی است؛ چرا که این سامانه با تولید امواج صوتی خاص در آسمان تگرگ‌ها را به قطرات باران تبدیل می‌کند.

وی به بیان نحوه عملکرد این سامانه اشاره کرد و یادآور شد: با انفجار گاز استیلن در یک محفظه انفجار ویژه که راکتور نامیده می‌شود، تولید و انتشار امواج صوتی به داخل ابرهای تندری صورت می‌گیرد که از طریق ایجاد تلاطم در کریستال‌های یخی، باعث مختل شدن روند رشد دانه‌های تگرگ می‌شود و پس از این فرآیند، تگرگ‌ها به قطرات باران تبدیل می‌شوند.

نوریان با بیان این که سامانه ضدبارش تگرگ به دو صورت نیمه هوشمند و کاملا هوشمند طراحی و ساخته شده است، اظهار کرد: این سامانه برای جلوگیری از آسیب و خسارت ناشی از بارش دانه‌های تگرگ به کار می‌رود و می‌توان آن را برای حفاظت مزراع، باغات کشاورزی، اماکن شهری و صنعتی و پارکینگ شرکت‌های خودروسازی به کار برد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری،  مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان توضیح داد: اثربخشی سامانه ضدبارش تگرگ ایران‌ساخت ۳۰ درصد بیش از نمونه خارجی است و صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

به گفته وی، سامانه ضدبارش تگرگ به کشور ترکیه صادر می‌شود و تاکنون ۵۰۰ سامانه ضدبارش تگرگ در سطح کشور نصب شده و به شکلی نیاز کشور به سامانه ضدبارش تگرگ برطرف شده و مانع خروج ارز از کشور شده است.

سامانه ضدبارش تگرگ به کمک مدیریت بحران و حوادث آمد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 4 =