کد خبر : 304904
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
-

گرانقیمت‌ترین بازیکن فوتبال ایران کیست؟

گرانقیمت‌ترین بازیکن فوتبال ایران کیست؟

هر سال در پایان فصل، بازار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال رونق می‌گیرد و دستمزدهای نجومی بازیکنان هم فراتر از نرخ تورم و درآمد ما مردم معمولی رشد عجیبی می‌کند.

به گزارش عصرقائم، خبرآنلاین نوشت: «اینکه اصالت رنگ‌های فوتبالی رنگ باخته و امروزه با نوسان دلار و یورو تنظیم می‌شود موضوع جدیدی نیست. ما می‌خواهیم یک‌شبه ره صدساله برویم. خیلی اهل پرورش و ساختن هم نیستیم بنابراین پول گزینه اول ماست. داستان اغلب مدیرانی که چند ماه یکبار در باشگاه‌های دولتی جابه‌جا می‌شوند تقریباً همین است. آنها فارغ از دنیا و مافیاها و زیان‌هایی که به باشگاه و مردم می‌زنند، از کیسه‌ خلیفه می‌بخشند تا همه چیز حتی کیفیت را بخرند.

دستمزدهای نجومی لیگ بیست‌ودوم و پیشنهادهای مدیران برنامه بازیکنان به رقم‌هایی بین ١۵ تا ٢٠ میلیارد و حباب آن به عددهای بیشتر هم رسیده است. با وجود محرمانه‌بودن رقم دستمزد بازیکنان و بحث قدیمی «قانون سقف قرارداد» که هنوز به تصویب هیات‌رئیسه فدراسیون نرسیده، شنیده‌ها حاکی از آن است که در فصل پیش‌ رو، قرادادهای روی میز و زیر آن سنگین بسته می‌شوند. کار فوتبال ایران به جایی رسیده که خریدهای خارجی مقرون‌به‌صرفه‌ترند و بازیکنان داخلی روزبه‌روز ارقام نجومی‌تری پیشنهاد می‌دهند.

شنیده‌ها:

در این گزارش به دنبال پاسخ برای این سؤال نیستیم که آیا بهترین فوتبالیست‌های ایرانی شاغل در لیگ، ۲۰ میلیارد تومان می‌ارزند یا نه؟ ما فقط به مرور نمونه‌هایی از بعضی شنیده‌های اخیر درباره رقم قراردادها – که دور از واقعیت هم نیستند – و گرانقیمت‌ترین بازیکنان چند فصل‌ گذشته لیگ برتر فوتبال ایران پرداخته‌ایم. مدیران مختلفی تأیید کرده‌اند که دستمزد بازیکنان درجه یک در فوتبال ایران چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد است.

محمد دانشگر

پس از پیوستن مدافع استقلال به سپاهان، حواشی مبنی بر اینکه مبلغ قرارداد دانشگر برای سه سال ۷۰ میلیارد است، به وجود آمد اما باشگاه سپاهان اعلام کرد رقم انتقال او به سپاهان در قراردادی سه‌ساله به مراتب کمتر از ۷۰ میلیارد تومان است و از این پول‌ها خرج نمی‌کند. این ادعا را روزنامه ایران ورزشی مطرح کرده بود.

بیرانوند و پورعلی‌گنجی

طبق شنیده‌ها، قرارداد بیرانوند با پرسپولیس سه‌ساله است که برای هر فصل بند حق فسخ برای پیشنهادهای خارجی خواهد داشت. البته بعضی از قرارداد دوساله بیرانوند با پرسپولیس گفته‌اند که قرارداد سال دومش مشروط بوده و بستگی به پیشنهاد خارجی این بازیکن خواهد داشت. طبق شنیده‌های غیر رسمی رقم مالی قرارداد پرسپولیس با علیرضا بیرانوند در لیگ بیست‌ودوم با پایه ۱۲ میلیارد تومان، به علاوه شش میلیارد آپشن اعلام شده؛ قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی، سوپرجام، تعداد کلین‌شیت‌ها، حضور در بازی‌ها، گرفتن پنالتی‌ها، تعداد بردها از جمله مواردی‌ است که در آپشن‌ها در نظر گرفته شده است. البته قرارداد پرسپولیسی‌ها به‌زودی روی سایت کدال قرار خواهد گرفت تا رقم آن به صورت رسمی اعلام شود.

این رقم برای قرارداد مرتضی پورعلی‌گنجی نیز اعلام شده است.

احسان پهلوان

بعضی‌ها مدعی شده‌اند که احسان پهلوان با قراردادی ۱۹ میلیاردی برای دو فصل به فولاد پیوسته است. اختلافی ١٠ میلیاردی با باشگاه پرسپولیس. خبرآنلاین این رقم را تایید نمی‌کند و این رقم طبق شنیده‌ها و ادعای بعضی از سایت‌ها نوشته شده است.

ارسلان مطهری

با وجود شایعاتی مبنی بر جدایی او از استقلال، یک فصل دیگر هم با ارسلان تمدید شد و این یعنی بیش از رقم قبلی و افزایش قرارداد. مطهری تا پایان فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در جمع آبی‌پوشان پایتخت ماندگار خواهد بود. تا پیش از این شایعه شده بود میزان قرارداد مطهری با استقلال بالای ۱۰ میلیارد تومان است.

پیشنهادهای نجومی بازیکنان در فصل‌ ۱۴۰۰-۱۴۰۱

با آغاز فصل نقل‌وانتقالات برای شروع لیگ فوتبال ایران در فصل ۱۴۰۰-۱۴۰۱، تعدادی از بازیکنان درخواست‌های عجیبی داشتند که به آنها اشاره می‌کنیم:

** محمد دانشگر، مدافع استقلال، برای حضور دوساله در گل‌ گهر، مبلغ ۳۰ میلیارد به این باشگاه پیشنهاد داده بود که با پاسخ منفی آنها مواجه شد.

** سجاد شهباززاده به استقلال پیشنهاد ۱۵ میلیارد تومانی داده بود.

** امید عالیشاه برای عقد قرارداد مجدد با باشگاه پرسپولیس، عدد ۱۲ میلیارد تومان را به باشگاه پیشنهاد داده که این رقم نیز مورد پذیرش پرسپولیس قرار نگرفت.

** سیاوش یزدانی، مدافع استقلال، هم که قراردادش با این باشگاه به پایان رسیده، مبلغی نزدیک به ۴۰ میلیارد را برای سه سال در پاسخ به باشگاه استقلال به زبان آورده که البته این ۴۰ میلیارد شامل پنج میلیارد تومان تخفیف شده بود!

قراردادهای گران فصل‌های گذشته

بازیکنان ملی‌پوش، لژیونرها و غیر ملی‌پوشان رقم‌های متفاوتی را در فصل‌های پیشین به عنوان دستمزد از باشگاه‌ها دریافت کردند. بازیکنان تیم‌های صنعتی اغلب اوضاع بهتری داشتند اما به هر حال تیم‌های دولتی مثل پرسپولیس و استقلال هم در بازار چک‌کشیدن و رقابت بر سر جذب بازیکن بیکار ننشسته‌اند.

رضا اسدی، گران‌ترین بازیکن غیر ملی‌پوش سرخ‌پوش‌ها

از آنجا که پرسپولیس نتوانسته بود جانشین مناسب برای احمد نوراللهی پیدا کند و دو باشگاه استقلال و سپاهان هم رضا اسدی را می‌خواستند، سقف قراردادش را به اصرار گل‌محمدی شکست و با بازیکنی غیر ملی‌پوش مبلغ ٩ میلیارد تومان قرارداد بست. با آپشن‌هایی که در قرارداد این بازیکن وجود داشت رقم به ١۵ میلیارد هم رسید. پیش از آن، هیچ بازیکن داخلی با این رقم و آپشن‌های قرارداد با باشگاه پرسپولیس قرارداد امضا نکرده بود!

کوین کنستانت

بازیکن گینه‌ای سابق تیم فوتبال میلان ایتالیا، در نقل و انتقالات با قراردادی دو ساله به تیم تراکتور پیوست اما خیلی زود به دلیل مشکل قلبی و عدم قبولی در تست‌های پزشکی ایفمارک از آنها جدا شد. تراکتور مجبور به مصالحه با کنستانت شد و حدود ٢٠٠ هزار یورو به این بازیکن پرداخت کرد اما او شکایت کرد و مطابق قرارداد دوساله‌اش حکمی مبنی بر دریافت مبلغی نزدیک به ۸۰۰ هزار یورو از باشگاه تراکتور دریافت کرد. کنستانت حدود ۱۰ روز در تمرین تراکتور حضور داشت و در هیچ مسابقه‌ای به میدان نرفت.

شیخ دیاباته

دستمزد شگفت‌انگیز و ١۴ میلیاردی دیاباته در فصل‌های پیشین و قراداد دوساله‌ او با استقلال که آپشن‌های زیادی داشت یکی از نجومی‌ها و جنجال‌برانگیزها بود.

شهریار مغانلو

وقتی شهریور ١۴٠٠ مذاکرات پرسپولیس و سانتاکلارای پرتغال بر سر انتقال او به نتیجه نرسید، سپاهان با پرداخت حدود ۴٠ میلیارد تومان، گرانترین نقل و انتقال لیگ بیستم را انجام داد. با این انتقال، بازیکن سانتاکلارا تا پایان فصل ورزشی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ در میان طلایی‌پوشان ماندگار شد. حدود ١۴ میلیارد تومان از این رقم دستمزد دوساله‌ مغانلو بود.

بیرانوند

دروازه‌بان جدید پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم، همواره یکی از گرانترین بازیکنان لیگ برتر به حساب می‌آید. قرداد معروف او و آپشن‌های جنجالی‌اش در فصل‌ قبل که منجر به اختلافاتی با همین باشگاه شده بود، به رقم ٢١ و نیم میلیارد تومان برای سه فصل می‌رسید.»

گرانقیمت‌ترین بازیکن فوتبال ایران کیست؟

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =